درد کشاله ران و زیر شکم

آخرین بروزرسانی: 5 خرداد 1402

در این مقاله می خوانید

درد کشاله ران به ناراحتی در ناحیه ی بین انتهای شکم تا ابتدای پاها اشاره دارد. این مقاله به بررسی موضوع درد کشاله ران و زیر شکم در مردان و زنان می پردازد. گاهی اوقات از اصطلاحات کشاله ران و بیضه به جای یکدیگر استفاده می شود. اما چیزی که موجب درد در یک ناحیه می شود، همیشه عامل بروز درد در ناحیه دیگر نیست. 

علت درد کشاله ران و زیر شکم 

علل معمول این درد عبارتند از:

⚠️ علل کمتر شایع عبارتند از:

چه زمانی باید برای درد کشاله ران یا زیر شکم به پزشک مراجعه کرد؟

در موارد زیر با پزشک تماس بگیرید:

پزشک ناحیه کشاله ران شما را معاینه می کند و در مورد سوابق پزشکی شما و علائمتان سؤالاتی از این قبیل می پرسد:

آزمایشاتی که باید انجام شوند، عبارتند از:

  • آزمایشات خون مانند شمارش کامل خون
  • سونوگرافی یا اسکن های دیگر
  • آزمایش ادرار

علت درد کشاله ران در زنان 

درد کشاله ران مربوط به آسیب استفاده بیش از حد یا فشار می شود. گرچه، مسائل دیگری نیز ممکن است موجب درد کشاله ران در زنان شوند. برخی از علل جدی تر درد کشاله ران در زنان شامل آپاندیسیت، کیست های رحم یا حتی سرطان می شوند. گرچه، این موارد بسیار نادر هستند. 

به احتمال زیاد کارکردن بیش از حد می تواند منجر به آسیب در ناحیه کشاله ران شود. این درد ممکن است بر اثر سنگ های کلیه خوش خیم یا عفونت های مجرای ادراری باشد. زمانی که احتمال مشکلات زنانه رد شدند، باید به یک متخصص عروق با تجربه مراجعه کنید.

1_ نارسایی وریدی در لگن

درد کشاله ران یا فشار کشاله ران می تواند یک مشکل عروقی باشد. اگر گرفتگی دوره ای شدید یا عادت ماهانه نامنظم دارید، شما ممکن است بعدها در زندگی خود دچار مشکلات عروقی شوید. نارسایی وریدی در لگن، یک اختلال عروقی در ناحیه لگن است، زیرا تخلیه خون از این ناحیه به درستی انجام نمی شود. این مشکل در زنانی که بیش از یک زایمان داشته اند، شایع تر است. عوامل خطر مشکلات عروقی عبارتند از:

⚠️ سایر علائم مشکلات عروقی می تواند شامل موارد زیر باشد:

دکتر شهریار ناطق، جراح کلیه و متخصص اورولوژی در تهران 

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر