عکس زگیل تناسلی در مردان و زنان

آخرین بروزرسانی: 4 اسفند 1402

در این مقاله می خوانید
 زگیل تناسلی مردان یک بیماری جنسی وعفونت منتقله از راه جنسی بوده که عامل آن نوعی ویروس به اسم ویروس پاپیلومای انسانی می باشد. در این مقاله به بررسی این بیماری به همراه عکس واضح از زگیل تناسلی در زنان و مردان ،راه های انتقال آن و پاسخ به سوالات پرتکرار در این رابطه میپردازیم. آیا از بین رفتن خود به خود زگیل تناسلی امکان پذیر است؟
 

ویروس پاپیلوما (HPV) شایع ترین عفونت منتقله ی جنسی (STI) است. این بیماری باعث می شود مردان و زنانی که رابطه ی جنسی محافظت نشده دارند، دچار عوارض ویروس از جمله زگيل تناسلي شوند. 

عکس زگیل تناسلی

شایعترین تیپ‌های ویروس تیپ ۶ و ۱۱ بوده و تیپ‌های ۳۵ و ۳۳ و ۳۱ و ۱۸ و ۱۶ مرتبط با سرطان دهانه رحم در بانوان می‌باشند. غالب عفونت ها، بی علامت و غیرقابل تشخیص در معاینات بالینی است. در حقیقت سالیانه حدود 360 هزار نفر به زگيل تناسلي دچار می شوند. محافظت و درمان برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت ضروری هستند.

زائده ی پوستی زگیل تناسلی مردان و زنان می توانند دردناک، ناراحت کننده و یا با خارش همراه باشند. این ویروس در زنان حائز اهمیت و خطرناک است، زیرا می تواند سبب ایجاد سرطان دهانه رحم و یا سرطان واژن شود.

علائم زگیل تناسلی مردان

زگيل تناسلي در حین رابطه ی جنسی منتقل می شود، شما ممکن است تا چند هفته بعد از ابتلا به عفونت، دچار زگیل تناسلی نشوید. زگیل ها همیشه قابل مشاهده با چشم نیستند، آن ها می توانند بسیار کوچک، هم رنگ پوست یا مقداری تیره تر از پوست باشند.

در رابطه با شکل زگیل تناسلی می توان گفت که راس زائده ها ممکن است شبیه گل کلم باشد، همچنین می تواند در هنگام لمس احساس صاف بودن یا زبری به فرد دست دهد. فردی که به عفونت جنسی مبتلا شده ممکن است زگیل های خوشه ای یا تک، داشته باشد.

محل زدن زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی مردان ممکن است در نواحی زیر ظاهر شود:

  • آلت تناسلی
  • کیسه ی بیضه
  • کشاله ی ران
  • ران
  • درون یا اطراف مقعد

زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی در زنان ممکن است در نواحی زیر ظاهر شود:

  • درون واژن یا مقعد
  • اطراف واژن یا مقعد
  • گردن رحم

همچنین زگیل های تناسلی در افرادی که سکس دهانی با شخص آلوده داشته اند، ممکن است در نواحی مثل لب ها، دهان، زبان و یا گلو ظاهر شوند. حتی اگر شما قادر به دیدن زگیل های تناسلی ( زگیل تناسلی خفیف ) نباشید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • ترشحات واژن
  • خارش
  • خونریزی
  • احساس سوختگی

اگر زگیل های تناسلی منتشر شوند یا اندازه شان بیشتر شود، ممکن است شرایط سخت و دردناکی را به وجود بیاورند.

تصویر زگیل تناسلی خفیف در مردان

تصویر زگیل تناسلی خفیف

افزایش سایز سریع مردانه

زگیل تناسلی در مردان

عکس زگیل سرطانی

عکس زگیل سرطانی

برای تشخیص درست زگیل تناسلی از دیگر بیماری های میتوانید برای مشاهده ی تصاویر عفونت آلت تناسلی در مردان به لینک زیر مراجعه کنید:

عکس قارچ دستگاه تناسلی مردان

زگیل تناسلی

عکس واضح از زگیل تناسلی زنان

در ادامه برای آنکه کاربران عزیز تصور دقیق تری از این بیماری پیدا کنند شکل زگیل تناسلی در زنان در ناحیه واژن را آورده ایم. این تصاویر واقعی هستند.

عکس واضح از زگیل تناسلی مردان

در ادامه برای آنکه کاربران عزیز تصور دقیق تری از این بیماری پیدا کنند عکس زگیل تناسلی در مردان در ناحیه آلت را آورده ایم. این تصاویر واقعی هستند.

عکس بیماریهای پوستی آلت مردان که با زگیل اشتباه گرفته میشود

مولوسکوم کونتاژیوزوم

کراتوز سبورئیک

کوندیلوما لاتا

لیکن پلان

کیست اپیدرموئید

ضایعات فوردایس

اسکین تگ

آنژیوکراتوم

زگیل تناسلی در دختر مجرد

افراد فعال جنسی چه مجرد چه متاهل در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند. دختران مجرد فعال جنسی بهتر است تا قبل از 26 سالگی واکسن زگیل تناسلی (گارداسیل) را دریافت کنند. زگیل تناسلی در دختر مجرد ممکن است در محل ها واژن، مقعد و رحم دیده شود.

زگیل تناسلی در پسران

پسران در طی تماس جنسی با فرد آلوده، مبتلا به زگیل تناسلی می شوند. علائم در فرد مبتلا ممکن است آشکارا و یا بدون علامت و پنهان باشد به طوری که فرد از وجود این ویروس در بدن خود اطلاع نداشته باشد.

رایج ترین راه های انتقال زگیل تناسلی در مردان شامل تماس جنسی از راه واژینال، تماس جنسی از راه مقعد و اورال سکس می باشد. زگیل تناسلی در مردان مجرد زمانی ایجاد می شود که بدن نتواند ویروس HPV را مهار کند.

شانس ابتلا به زگیل تناسلی زمانی که فرد آلوده علائم بالینی واضح دارد، به مراتب بیشتر از حالتی است که فرد هیچ گونه علائم بالینی ندارد. زگیل تناسلی در پسران می تواند در نواحی آلت تناسلی، کیسه بیضه، کشاله ران و مقعد مشاهده شود.

انواع زگیل تناسلی

زگیل تناسلی بر اثر ویروسی به نام HPV و یا پاپیلوما ویروس انسانی ایجاد میشود. گروه ویروس های پاپیلوما از خانواده Papillomavirida و از دسته با هسته مرکزی DNA هستند.این ویروس ها در دیگر جانداران نیز بیماری‌زا هستند. ویژگی های بیش از ۱۱۱ نوع انسانی این ویروس ها تاکنون تعیین گردیده که از این ۱۱۱ نوع ۴۰ نوع آنها بیماری زا و بیش از ۱۵ نوع آنها اثرات بدخیمی دارند.

شماری از این ویروس ها به عنوان عوامل ویروسی از نوع بدخیم و سرطانزا شناخته شده اند (HPV16 و‌HPV18) در حالیکه بعضی از آنها فقط زگیل یعنی همان توده های ظاهری را موجب می‌گردند (HPV1 و HPV2) و در برابر انواع دیگر حتی در ایجاد زگیل هم چندان بدنام نیستند (HPV4//HPV15 و HPV63).

نکته مورد توجه این است که با توجه به برجستگی زگیل ها می‌توان آنها را انواعی از ویروس های تومور زا دانست و حضور دراز مدت شماری از آنها (موارد High Risk) در مخاطهای دستگاه تناسلی و هر نوع مخاط دیگری آنها را به عنوان عوامل شیوع سرطانهای دستگاه ادراری -تناسلی و به ویژه عامل اصلی سرطان دهانه رحم‌ و مواردی از سرطانهای دستگاه تنفس معرفی می نماید.در ذیل به طور خلاصه به انواعی از این ویروس‌ها و بیماری ایجاد شده توسط آنها  اشاره میکنیم:

۱-HPV1//HPV2 و HPV4:زگیل ساده

۲-HPV6 و HPV11:کوندیلوما اکومیناتا//زگیل‌های کم خطر (Low Risk) و زگیل‌های ایجاد شده در سیستم تنفسی

۳-HPV16 و HPV 18:زگیل‌های پر خطر(High Risk) و سرطان دهانه رحم(سرویکس)

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در مردان و زنان

بیشتر افرادی که به زگیلی تناسلی مبتلا می شوند، بیماریشان در اثر ویروس پاپیلوما بوده است. بیشتر از 70 نوع ویروس پاپیلوما وجود دارند که روی ناحیه تناسلی تاثیر می گذارند. ویروس پاپیلوما، توانایی انتقال پوستی بسیار زیادی دارد، به همین دلیل است که یک عفونت منتقله ی جنسی در نظر گرفته می شود.

زگيل تناسلي توسط انواع مختلفی از ویروس های پاپیلوما، ایجاد می شود و با ویروس هایی که باعث ایجاد زگیل روی نواحی دیگر بدن می شوند مانند دست، متفاوت هستند. ویروس از سایر نواحی بدن، به نواحی تناسلی نمی تواند انتقال پیدا کند، همچنین برعکس آن نیز ممکن نیست.

راههای انتقال زگیل تناسلی

شما می توانید از طریق موارد زیر به زگیل تناسلی مبتلا شوید:

  •  تماس پوست به پوست با فرد مبتلا شامل رابطه مقعدی و واژن
  • اشتراک وسایل جنسی
  • رابطه جنسی دهانی
  • همچنین ویروس می تواند در طی زایمان از طریق مادر به نوزاد منتقل شود، اما این مورد نادر است.

درمان زگیل تناسلی

اگر زگیل های قابل مشاهده با گذر زمان ناپدید نشدند، ممکن است برای از بین بردن آن ها نیاز به جراحی باشد. پزشک شما از راه های زیر می تواند این زگیل ها را از بین ببرد:

  • سوزاندن به وسیله ی جریان الکتریکی
  • لیزر درمانی
  • بریدن زگیل ها
  • تزریق اینترفرون
  • کرایوتراپی

خانم هایی که به زگیل تناسلی مبتلا می شوند، بعد از درمان اولیه نیاز دارند که هر 3 تا 6 ماه، یک نمونه ی پاپ اسمیر داشته باشند، تا هر گونه تغییر در ساختار گردن رحم آن ها سریعا تشخیص داده شود. این موضوع به این علت است که انواعی از پاپیلوما می توانند سبب ایجاد سرطان یا تغییرات پیش سرطانی گردن رحم شوند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر بهتر است یا کرایوتراپی 

در این ویدئو دکتر ناطق به درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی می پردازند:

پماد برای درمان زگیل تناسلی

اگر زگیل های تناسلی کوچک باشند ممکن است که با برخی پمادهای زگیل برطرف شوند. در ادامه تعدادی از پمادهایی که برای درمان زگیل تناسلی تجویز می شوند را به شما معرفی می کنیم:

1_ ایمی کوئیمود (آلدرا، زیکلارا)

استفاده از این پماد توانایی بدن شما را برای مبارزه با زگیل تناسلی افزایش می دهد. زمانیکه این پماد برروی پوست شماست، از رابطه ی جنسی پرهیز کنید، زیرا این پماد ممکن است کاندوم را ضعیف کند و یا پوست شریک جنسی شما را تحریک کند. از عوارض این کرم موضعی می توان به قرمزی، تاول، خارش، درد بدن، سرفه، راش پوستی و خستگی اشاره کرد.

2_ پودوفیلین و پودوفیلوکس (کندیلوکس)

پودوفیلین یک ماده با پایه ی گیاهی است که منجر به تخریب بافت زگیل تناسلی می شود. این محلول باید توسط پزشک استفاده شود. پودوفیلوکس شامل ماده فعال مشابه است که شما می توانید آن را در خانه مصرف کنید.

 هیچگاه از این داروها برای درمان زگیل های تناسلی داخلی استفاده نکنید. از این داروها نمی توان در دوران بارداری استفاده کرد. عوارض جانبی این داروها شامل تحریک خفیف پوستی، سوزش و درد است.

3_ تری کلرواستیک اسید (TCA)

تری کلرواستیک اسید برای سوزاندن زگیل ها استفاده می شود. از این دارو می توان برای از بین بردن زگیل های داخلی نیز استفاده کرد. عوارض جانبی این دارو شامل تحریک خفیف پوستی، سوزش و درد می باشد.

4_ Sinecatechins

این کرم موضعی می تواند برای درمان زگیل های داخلی، خارجی و زگیل های اطراف مقعد استفاده شود. عوارض جانبی استفاده از این پماد اغلب خفیف هستند و ممکن است شامل قرمزی پوست، خارش، سوزش و درد باشند.

درمان خانگی زگیل تناسلی

شما نباید از درمان های بدون نسخه ی زگیل، مانند زگیل دست برای زگیل تناسلی استفاده کنید. زگیل تناسلی و زگیل دست توسط انواع متفاوتی از پاپیلوما ایجاد می شوند. درمان اشتباهی ممکن است به جای بهبودی سبب ایجاد صدمات بیشتری شود.

گفته شده بعضی از درمان های خانگی برای زگیل تناسلی مفید هستند، اما برای حمایت از آن ها شواهد کافی وجود ندارد. همیشه قبل از هر درمان خانگی با پزشک خود مشورت کنید. در زیر برخی از روش های خانگی درمان زگیل تناسلی آمده است.

# درمان قطعی زگیل تناسلی با سرکه سیب

ناحیه مبتلا به زگیل تناسلی را به صورت روزانه بمدت 2 الی 3 هفته بشورید. البته توجه داشته باشید که این روش برای درمان قطعی زگیل تناسلی کمی درناک است. شما همچنین می توانید از مخلوط سیاه دانه کوبیده شده و سرکه برای از بین بردن زگیل تناسلی استفاده کنید.

 # رفع زگیل تناسلی با استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک داروی گیاهی و ضد زگیل تناسلی است. برای از بین بردن بوی بد این روغن می توان آن را با نعناع مخلوط کرده و روزی سه بار بر روی ناحیه درگیر مالید.

توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای کودکان ممنوع است.

چه بیماری هایی شبیه زگیل تناسلی هستند و به اشتباه زگیل تناسلی تشخیص داده می شوند؟

عوارض زگیل تناسلی در زنان

◼سرطان: پاپیلوما اصلی ترین علت ایجاد سرطان گردن رحم می باشد. همچنین می تواند باعث ایجاد تغییرات پیش سرطانی و نیز دیسپلازی گردن رحم شود. انواع دیگر پاپیلوما می توانند باعث ایجاد سرطان های دیگری مانند واژن، قسمت خارجی اندام جنسی خانم ها، آلت تناسلی و نیز مقعد شود.

زگیل تناسلی و بارداری: زگیل های تناسلی می توانند مشکلات زیادی را در دوران بارداری ایجاد کنند، آنها می توانند بزرگ شوند و ادرار کردن را برای فرد دشوار کنند. زگیل هایی که در دیواره ی واژن قرار دارند، می توانند قدرت بافت واژن را در هنگام زایمان کاهش دهند. زگیل های بزرگ در واژن ممکن است در هنگام زایمان کشیده شوند و خونریزی کنند.

به خانم های باردار مبتلا به زگیل تناسلی توصیه می شود که از زایمان طبیعی اجتناب کنند؛ چرا که امکان انتقال زگیل تناسلی در این حالت از مادر به نوزاد وجود دارد.

تشخیص زگیل تناسلی

پزشک متخصص زگیل تناسلی تمام نواحی را که شک دارد، معاینه می کند. به این دلیل که ممکن است زگیل تناسلی در نواحی غیر قابل دید ایجاد شده باشد. همچنین ممکن است او از یک محلول اسیدی رقیق استفاده کند تا به کمک آن زگیل ها قابل مشاهده شوند.

معمولا برای خانم ها یک تست پاپ اسمیر انجام می شود و از محیط واژن آنها نمونه برداری صورت می گیرد. این نمونه می تواند برای آزمایش پاپیلوما و بررسی ویروس های آن، استفاده شود. بعضی از انواع پاپیلوما می توانند باعث ایجاد تغییراتی در پاپ اسمیر شوند، تغییراتی که به عنوان پیش سرطانی شناخته می شوند. اگر پزشک شما این نوع تغییرات غیرطبیعی را تشخیص دهد، ممکن است نیاز به تکرار آزمایش ها برای تشخیص دقیقتر باشد.

آزمایش خون زگیل تناسلی که شامل تست دی ان ای می شود نیز دقیقا مشخص می کند که چه نوع ویروسی در بدن شما وجود دارد.

مدت زنده ماندن ویروس زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی قابل مشاهده، اغلب با گذشت زمان ناپدید می شوند. ویروس بعد از ورود به جریان خون، دیگر از بین نمی رود، این بدین معناست که شما ممکن است در طول زندگی چندین بار به زگیل مبتلا شوید. این موضوع مدیریت و کنترل علائم را حائز اهمیت می کند، زیرا شما نمی خواهید که ویروس را به دیگران انتقال دهید. زگيل تناسلي حتی زمانی که هیچ علائم و زگیل قابل مشاهده ای وجود ندارد، نیز می تواند به دیگران انتقال داده شود.

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

واکسن HPV به اسم گارداسیل می تواند از مردان و زنان در برابر ویروس های شایع در سطح جامعه، محافظت کند. در صورت ابتلا شریک جنسی به زگیل تناسلی، تزریق واکسن جهت جلوگیری توصیه می شود. نحوه تجویز به صورت ۳ دوز واکسن در یک بازه زمانی ۶ ماهه است ( تزریق نخست، تزریق دوم ۱ تا ۲ ماه بعد از تزریق اول و سپس تزریق سوم ۶ ماه پس از تزریق اول ).

واکسنی نیز با اسم سرواریکس در دسترس است. این واکسن از سرطان رحم پیشگیری می کند و از ایجاد زگیل تناسلی پیشگیری نمی کند.

از کجا می توانم واکسن زگیل تناسلی گارداسیل پیدا کنم؟ برای یافتن پاسخ برروی لینک زیر کلیک کنید.

مردان و زنان تا 26 سالگی می توانند واکسن  زگیل تناسلی (HPV) را دریافت کنند. همچنین می تواند در سنین پایین تا 9 سالگی در سه نوبت داده شود. این واکسن باید قبل از شروع روابط جنسی داده شود تا حداکثر کارایی را داشته باشد. همچنین استفاده از کاندوم در حین رابطه ی جنسی می تواند خطر ابتلا به زگیل تناسلی را بسیار کاهش دهد.

هویت ویروس پاپیلومای انسانی که به اختصار به آن اچ پی وی (HPV) میگوییم بسیار پایدار است و در مقابل مواد معمول ضد عفونی کننده مقاوم است از این رو از طریق اشیاء آلوده ممکن است انتقال پیدا کند. اما قرار گیری در معرض این ویروس لزوما به معنی ابتلا به عفونت نیست.

این ویروس به حرارت و خشکی مقاوم است و میتواند روی اشیائی مانند لباس زنده بماند.

برای این سوال پاسخ مشخصی نمیتوان داد. زندگی ویروس بستگی به نوع آن، شرایط محیطی که در آن قرار دارد و همچنین نوع سطحی که روی آن است بستگی دارد. 

ویروس پاپیلومای انسانی عامل زگیل تناسلی، در مقابل انواع مواد ضد عفونی کننده آسیب پذیر است از جمله: یک دقیقه در تماس با اتانول 90% ، گلوتارالدهید 2%، ساولون یا ستریمید و کلرهگزیدین گلوکونات 30% و یا کلرید سدیم 1%.

این ویروس به شدت مسری است و از تماس نزدیک مانند رابطه جنسی منتقل میشود. براورد میشود بیشتر کسانی که زندگی جنسی فعالی دارند زمانی دچار این عفونت میشوند. عفونت اچ پی وی معمولا علائمی ایجاد نمیکند. در بیشتر موارد این عفونت خود به خود برطرف میشود و مشکل بلند مدتی ایجاد نمیکند.

این ویروس با مالیده شدن به پوست فرد انتقال پیدا میکند حتی اگر هیچ زگیلی در او نمیبینید. به خاطر داشته باشید حتی در صورتی که فرد آلوده هیچ علامتی نداشته باشد باز هم ممکن است ویروس را منتقل کند. چون ویروس تا 24 ساعت در محیط مرطوب زنده می ماند پس امکان انتقال آن از طریق توالت فرنگی، حوله مرطوب و یا مایو مشترک وجود دارد.

استفاده از حوله و ریش تراش و تیغ مشترک و برخی انواع رابطه جنسی میتواند عفونت زگیل تناسلی را انتقال دهد اما این ویروس همیشه باعث ایجاد عفونت نمی شود. از این رو ممکن است در تماس با ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی قرار بگیرید اما دچار عفونت نشوید.

مواد ضد عفونی کننده شیمیایی شوینده های دست معمولا در اماکن عمومی استفاده میشوند تا از انتقال بیماریهای عفونی جلوگیری کنند. این شوینده ها در مقابل سرما خوردگی و آنفلوانزا بسیار موثر هستند اما داده ها نشان میدهند برای پیشگیری از ویروس پاپیلومای انسانی (عامل زگیل تناسلی) کاری از دستشان بر نمی آید.

زگیل زمانی ایجاد میشود که ویروس در تماس با پوست شما قرار گرفته و عفونت ایجاد کند. زگیلها بیشتر در پارگی و بریدگی پوست ایجاد میشوند چون در این نواحی ویروس متیواند از طریق بریدگی، وارد لایه بالایی پوست شود.

پژوهشها نشان میدهند غلظت بالای پروکسید هیدروژن قرار گرفته در معرض صوت، برای غیر فعال کردن اچ پی وی موثر است. در حال حاضر میدانیم استفاده از دستگاه آنتی جرمیکس، برای غبر فعال کردن HPV 16 و HPV 18 موثر است.

آب و صابون این ویروس را از بین نمیبرد اما باز هم شستن دستها یا دوش گرفتن بلافاصله پس از رابطه جنسی لازم است و ممکن است ویروس را از سطح پوست بشوید.

خطر انتقال ویروس زگیل تناسلی از دستگاه پروب سنوگرافی ممکن است. باید پروب سونوگرافی پس از هر بار استفاده خوب ضد عفونی شود.

 

ایجاد زگیل یا ابتلا به نوع دیگری از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی لزوما به این معنی نیست که همسرتان با فرد دیگری رابطه جنسی داشته است.

تحقیقات تایید میکنند که سیستم ایمنی سالم ظرف 12 تا 24 ماه پس از انتقال ویروس پاپیلومای انسانی، میتواند این ویروس را برطرف کند بنابراین ممکن است مدتها قبل به این ویروس الوده شده باشد. از طرفی امکان انتقال این ویروس از طریق یک رابطه جنسی جدید نیز وجود دارد.

پژوهشها نشان میدهند ایمنی بدن در مقابل اچ پی وی ضعیف است و ممکن است دومرتبه دچار عفونت اچ پی وی از همان نوعی که قبلا داشتید، بشوید. در برخی موارد برخی افراد ممکن است دوباره عفونت همان نوع ویروس را نگیرند اما در برخی موارد ابتلای مجدد اتفاق می افتد.

 

زگیلهای تناسلی معمولا به صورت یک توده برجسته کوچک یا چندین توده برجسته در ناحیه تناسلی در پیرامون آلت تناسلی یا مقعد ایجاد میشوند. این زگیلها ممکن است کوچک یا بزرگ، برجسته یا مسطح، گرد یا گل کلمی شکل باشند. زگیل ممکن است خود به خود از بین برود یا تعداد یا اندازه آن بزرگ شود.

این ویروس از تماس پوست با پوست انتقال پیدا میکند نه مایعات بدن. استفاده از لیوان مشترک یا لوازم مشترک دیگر حاوی بزاق منجر به آلودگی به ویروس پاپیلومای انسانی نمیشود.

هم مردان و هم زنان از تماس واژن، مقعد یا رابطه جنسی دهانی با فرد آلوده، دچار اچ پی وی میشوند. بیشتر کسانی که اچ پی وی دارند آن را به شریک جنسی خود انتقال میدهند بدون این که خود بدانند.

ویروس پاپیلومای انسانی هفته ها، ماهها، سالها و یا حتی تا آخر عمر ممکن است در بدنتان بماند بدون این که خودتان متوجه شوید چون همیشه این ویروس باعث زگیل تناسلی نمیشود بلکه تنها گاهی اوقات ویروس پاپیلومای انسانی باعث ایجاد زگیلها یا ضایعات یا ناهنجاریهایی در دهانه رحم میشود.

دکتر شهریار ناطق متخصص زگیل تناسلی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جمال یکشنبه ۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 637 مشاهده پرسش
    بنده مشکل پیرونی دارم وقتی نعوظ میخواهد کامل شود دچار انزال می شوم وبرای اینکه انزال را به تاخیر بیاندازم سر آلت را فشار میدهم که این باعث شل شن آلت می شود و نمی توانم نعوظ را حفظ کنم و حالت نیمه سفت دارد لطفاً راهنمایی بفرمایی البته 50 سال سن دارم و میل جنسی خوبی دارم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      بيماري پيروني در موارد پيشرفته باعث اختلال نعوظ و كجي الت تناسلي ميشود اما ارتباطي به زود انزالي ندارد
      بهتر است تا مدتي تحت درمان دارويي براي زود انزالي قرار بگيريد
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    با سلام بنده 28سالمه ومجردم و یک ماهی میشه دچاراختلال نعوظ هستم ولی قبلا الت شقی داشتم و میل جنسیم هم زیاد بود الان نعوظم به نصف کم شده بیماری خاصی هم ندارم فقط 5 ماه ازروغن زیتون هرروزبیشترازیک ساعت برای ماساژالتم استفاده میکردم و نعوظ طولانی مدت داشتم. (با تشکرفراوان)
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام،اختلال نعوظ در افراد جوان بيشتر بهدعلت مسائل روحي رواني و گذرا است
      در صورت تداوم به مطب مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۲۸ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 389 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    لطفا آقاى دكتر نظر بدين ممنون ميشم ميخواستم ببينم ٢،٣ تا دونه سياه يكماه زده زگيل تناسلى ميباشد يا نه،قبل از عيد ٦ ماه رابطه داشتم هيچگونه علائمى نديدم اما بار آخر قبل از عيد مثل اينكه برا اون خانم زگيل زده...اگر برا من زگيل روش درمان لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۲۵ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام،از روي تصاوير ارسالي خيلي قابل قضاوت نيست و بهتر است معاينه شويد
      در صورت اثبات زگيل تناسلي بهترين روش درماني كرايو(فريز)است
    2. تصویر کاربر احمد شنبه ۲۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      خيلى ممنون آقاى دكتر واقعا لطف كردين
    3. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۲۸ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      😊
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کیان دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده دارای 58 سال سن میباشم که دوسال قبل به علت عارضه قلبی باطری نصب کرده ام که طی این مدت به مرور آلتم خیلی کوتاه شده ونعوض ضعیفی دارد با اینکه قبلا این مشکل را نداشتم راهنمایی بفرمائیدبا تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام،امكان اينكه الت شما كوچك شده باشد بسيار كم است اما ضعف نعوظ شما به دليل عدم پمپاژ كافي خون به اندام تناسلي به دليل مشكل قلبي است
      لطفا" جهت معاينه و تجويز دارو ،تشريف بياوريد مطب
  • تصویر کاربر وحید جمعه ۳۱ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 626 مشاهده پرسش
    سلام سوزش و درد مجرا و ترشح داشتم آزمایش دادم نتیجه Gram positive concise که culture. Staphylococcus epidermis بوده آمپول جنتا قرص nitrofurantion مصرف کردم يه مدتيه ترشح قطع شده دوباره آزمایش کشت دادم که عفونت وجود نداره ولی درد و سوزش دارم باز هم الان شک دارم که ترشح کاملا قطع شده ميشه راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۳۱ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام،احتمال داره كه شما دچار التهاب مزمن پروستات شده باشيد بهتره كشت از ترشحات پروستات بدهيد
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر