هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی

آخرین بروزرسانی: 25 آذر 1402

در این مقاله می خوانید
روش های متنوعی برای درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان وجود دارد. اما بهترین و موثرترین آنها استفاده از کرایو یا فریز کردن زگیل تناسلی است. در ادامه با نحوه ی انجام این فرآیند، هزینه درمان زگیل تناسلی مردان با کرایوتراپی و علت برتری کرایوتراپی نسبت به سایر روش ها صحبت خواهیم کرد.
 

کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل تناسلی یک تکنیک است که در شاخه های مختلف برای درمان بیماری های مختلف به کار می رود. به طور کلی این روش با سرد کردن ناحیه مورد نظر و منجمد کردن آن، می تواند آن قسمت را تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه درمان زگیل تناسلی مردان

هزینه فریز زگیل‌های تناسلی بستگی به اندازه، وسعت و محل آنها دارد و معمولا بین 700 تا 800 هزار تومان است.غالب زگیل ها در یک جلسه حدود ۲۰ دقیقه ای فریز شده و فرد بلافاصله بعد از فریز می‌تواند روند عادی زندگی خود را در پیش گیرد. جهت انجام کرایوتراپی نیازی به ناشتا بودن یا آمادگی خاصی نیست اما بهتر است برای دید بهتر، ناحیه تناسلی کاملا تمیز باشد. غالبا یک هفته الی ده روز بعد ویزیت مجدد انجام میشود.

کرایوتراپی زگیل تناسلی در مردان

  1. کرایوتراپی (کرایوسرجری) با انجماد به وسیله نیتروژن مایع، زگیل های تناسلی را از بین می برد. پزشک نیتروژن مایع را بر روی زگیل ها و اطراف آن ها اعمال می کند.

  2. ابتدا، بافت زگیل به وسیله نیتروژن مایع منجمد شده و سپس دوباره گرم می شود. در صورت نیاز، بافت زگیل مجددا منجمد می گردد. مدت زمان اعمال نیتروژن مایع بسته به پزشک و اندازه زگیل ها متغییر است.

  3. اندازه و ضخامت زگیل ها تعیین کننده تعداد و مدت چرخه های انجماد و گرم کردن می باشند. امکان دارد، انجام تا سه دوره درمانی نیاز باشد.

  4. بیمار در حین درمان احساس سوزشی خفیف تا متوسط را تجربه می کند.

  5. زگیل های تناسلی موجود در میزراه یا مقعد معمولا به بیشترین درمان نیاز دارند، زیرا امکان دارد در درون مجرا قرار داشته باشند.

کرایوتراپی معمولا در کلینیک یا مطب پزشک انجام می شود. همچنین، برای بهتر دیدن بافت غیر عادی، یک ابزار ذره بین به کار گرفته می شود.

 

چرا فریز زگیل تناسلی درمان بهتری است؟

برای درمان زگیل روش های مختلفی پیشنهاد می شود، از جمله تیغ زدن، سوزاندن، عمل جراحی و… اما همه این روش ها ممکن است موجب پخش شدن عامل زگیل تناسلی به نقاط و وسایل دیگر می شود و احتمال عود مجدد و گسترش آن به اطرف بسیار زیاد است. اما در فرآیند درمان زگیل تناسلی با کرایو، کل ناحیه مبتلا به عامل زگیل، فریز شده و از پخش شدن آن جلوگیری می شود.

آیا برای درمان زگیل تناسلی باید حتما به بیمارستان مراجعه کرد؟

برداشتن زگیل تناسلی به روش کرایوتراپی در بیمارستان آتیه و کلینیک توسط متخصص ارولوژی دکتر شهریار ناطق صورت می گیرد. ایشان برای از بین بردن زگیل تناسلی از روش سوآپ کرایوتراپی استفاده می کنند که مزیت آن نسبت به کرایوتراپی این است که به صورت عمقی تر عمل می کند و بیشتر موثر واقع می شود.

موارد مورد انتظار پس از فریز کردن زگیل

دوره بهبودی به محل و تعداد زگیل های از بین رفته بستگی دارد. التیام یافتن معمولا 1 تا 3 هفته به طول می انجامد. پس از درمان امکان دارد موارد زیر به وجود آیند:

  • تحریک پذیری و دردی خفیف یا عضلانی
  • تورم
  • افتادن بافت های مرده
  • تشکیل تاول یا تبخال ها

تاول های تشکیل شده پس از کرایوتراپی به علت سرمای زیاد در ناحیه مورد درمان می باشد.

عوارض کرایوتراپی مشترک زنان و مردان

زنان و مردانی که جهت درمان زگیل های تناسلی خارجی تحت فرایند کرایوتراپی قرار گرفته اند، در صورت بروز موارد زیر باید با پزشک خود تماس گیرند:

  • تب
  • خونریزی مداوم
  • ترشحات بد بو یا زرد رنگ که می توانند بیانگر عفونت باشند
  • درد مداوم

توجه: تا هنگام التیام یافتن ناحیه درمان شده و از بین رفتن درد باید از برقراری ارتباط جنسی خودداری کرد.

عوارض کرایوتراپی برای زنان

پس از انجام درمان زگیل های واژن یا دهانه رحم باید از موارد زیر آگاه بود:

  • امکان دارد، ترشحاتی آبکی به مدت 1 تا 3 هفته از واژن جریان داشته باشند.
  • به مدت 2 تا 3 هفته باید به جای تامپون از نوارهای بهداشتی استفاده کرد.
  • تا هنگام التیام یافتن ناحیه درمان شده، معمولا به مدت 1 تا 3 هفته، باید از برقراری ارتباط جنسی خودداری کرد.

عوارض کرایوتراپی برای مردان

مردانی که زگیل های تناسلی موجود بر روی آلت تناسلی، کیسه بیضه یا درون میزراه خود را درمان کرده اند، باید تا التیام یافتن آن ناحیه و از بین رفتن درد، از برقراری ارتباط جنسی خودداری کنند.

چرا فرایند کرایوتراپی انجام می شود؟

کرایوتراپی می تواند برای درمان زگیل های تناسلی آشکار، تشکیل شده در نواحی کوچک (مخصوصا در نزدیکی مقعد) و آزار دهنده استفاده شود. این درمان معمولا برای درمان زگیل های تناسلی گسترده به کار گرفته نمی شود.

موفقیت روش فریز کردن چقدر است؟

متخصصان بر این موضوع توافق دارند که کرایوتراپی می تواند در از بین بردن زگیل های تناسلی مفید باشد. در برخی مطالعات، کرایوتراپی تا 90 درصد موارد زگیل های تناسلی را از بین برد. با این حال، زگیل ها می توانند دوباره رشد کرده و ممکن است به بیش از یک جلسه درمانی نیاز باشد.

از بین بردن زگیل ها، عفونت پاپیلومای انسانی (HPV) را درمان نمی کند. این ویروس می تواند بعد از برداشته شدن زگیل ها در حالت غیر فعالی در بدن باقی بماند.

⚠ خطرات استفاده از کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی

انجام کرایوتراپی عوارض اندکی را به همراه دارد. به وجود آمدن جای زخم یک خطر ناچیز است. تعداد و شدت عوارض جانبی به تعداد چرخه های انجماد و گرم کردن در حین کرایوتراپی و اندازه ناحیه درمان شده بستگی دارند.

مواردی که باید در حین درمان با استفاده از کرایو در نظر گرفت

کرایوتراپی را می توان جهت از بین بردن زگیل های تناسلی خارجی در حین بارداری به صورت ایمن انجام داد. درمان زگیل های تناسلی عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را درمان نمی کند. این عفونت همان ویروس ایجاد کننده زگیل ها می باشد. این ویروس می تواند پس از برداشته شدن زگیل ها در حالت غیر فعالی در بدن باقی بماند. فردی که تحت درمان زگیل های تناسلی قرار گرفته است باز هم می تواند این عفونت را منتقل کند.

کاندوم های لاتکس با اینکه می توانند خطر ابتلا به عفونت HPV را کاهش دهند اما تمامی ناحیه تناسلی را در برابر تماس مستقیم پوستی محافظت نمی کنند.

مزایا و معایب هر کدام از روش های درمانی را باید نسبت به عوارض جانبی و هزینه آن سنجید. در ارتباط با این موارد با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر شهریار ناطق جراح و متخصص کلیه و متخصص ارولوژی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پری شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    سلام. من بعد از درمان و تزریق واکسن خدا رو شکر هیچ زگیلی ندیدم و ۹ فروردین هم دوز سوم رو زدم البته آزمایش ندادم که چه نوع زگیلی بوده آیا نیاز هست؟ غیر از ۱۶و ۱۸ بقیه نوعش خطرش و ابتلا به اون زیاده؟آیا اگر همسرم اون دونه کوچک زگیل رو درمان نکرده باشه میتونیم رابطه داشته باشیم؟ آیا بدنم در مقابل این ویروس ایمنی کامل رو به دست آورده یا از انواع دیگرش باید بترسم و رابطه رو کم کنیم؟ بعد واکسن خیالمان راحت باشه یا نه ؟ چیکار باید کرد؟ البته چکاپ ادواری رو دارم. همش میترسم ....
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
  • تصویر کاربر فرید چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    باعرض سلام وخسته نباشید۵۹ساله هستم و۴ماه پیش زگیل تناسلی مشاهده کردم درناحیه تناسلی وبلافاصله برای درمان مراجعه کردم لکن مدتیه زیرالت دانه های ریزوسفتی دارم باوجودیکه این قسمت هم درمان شده بودوازیکهفته بعدازدرمان درروی ران راست۱۰سانت پایینترازاستخوان لگن دردی دارم گاهاوحس میکنم زیردست برامدگی به شکل غده هست این دردگاهاهست وگذراست درپای چپم دارم ولی برامدگی نداردهمچنین درمجرای ادرارگاهی درددارم وگاهی ادرارم باسوزش تخلیه میشودخواهش میکنم ازاقای دکترمنوراهنمایی کنیدتستhpvمن۶بوده ومیخام درمان قطعی بشه دراین مدت هم رابطه جنسی نداشته ام باتشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام لطفا از طریق فرم مشاوره آنلاین موجود در سایت اقدام کنید
  • تصویر کاربر سینا یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    سلام و احترام خدمت دکتر عزیز
    خداقوت
    آقای دکتر جوانی هستم ۳۴ ساله و متاهل، که دوهفته است موقع نزدیکی آلتم سفت نمی شود، تابحال سابقه نداشته، و استرس زیادی به زندگی ما وارد کرده است، خواهشمندم راهنمایی بفرمائید.
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام،به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 390 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر،مدتي هست عفونت مجاري ادرار دارم و بار ها به پزشك از جمله خودتون مراجعه كردم(آزمايش هم دادم رويت كرديد)،كه هر سري آنتي بيوتيك تجويز شد، استفاده كه ميكنم بهبود پيدا ميكنه ولي بعد از اتمامشون دوباره عود ميكنه ، سوزش ادراري ندارم و فقط مايعي زرد رنگ رو هر روز صبح ميبينم،لطف كنيد بگيد چكار كنم،يه جورايي ديگه خسته شدم. و اينكه كي ميتونم به مطب مراجعه كنم.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام،مطب باز است به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر Farzad دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    آقای دکتر من رابطه ای جنسی داشته ام اما در هیچ کدام دخول انجام نداده ام( نه در معقد، نه در واژن ونه دهانی)چقدر احتمال دارد که من اچ پی وی گرفته باشم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام،کاملا بستگی به شرایط طرف مقابل شما دارد
  • تصویر کاربر F پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام. من دوهفته است ازدواج کردم از دیروز نمی تونم به نعوظ برسم و الت تناسلی ام شل شده قبلا همچین مشکلی نداشتم ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام،به علت استرس است در صورت تداوم دارو مصرف کنید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من از شهرستان دور مزاحم میشم ۸یالی هست دیابت دارم متاسفانه به نعوط کامل نمیرسیدم الان قرص بند میخورم بدم بهتر شده متاسفانه هیچ لذتی از رابطه جنسی خودم و همسرم نمیبرم همسر که اطلاعات یکبار هم با آلت من ارضا نشده وبا دست ارضاش میکنم چون التم بلند نمیشه درست،تا جایی که آب کنی اصلا ازم بیرون نمیاد و بچه دار هم نمی شیم
    آیا راهی برا به نعوظ رسیدن من و خارج شدن منی وجود داره
    یه راه مستقیم بزارید پیش پام ...ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام،لطفا به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۹ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    درود دکتر جان ی پیام چند روز پیش دادم منها کد رهگیری ندارم ببینم جواب دادید یا خیر..من دور الت تناسلیم و برجستگیهای قرمز کمرنگ زده و در زمان ارتباط جنسی برجسته تر میشه با صابون و اب گرم میشورم و کرم مرطوب کننده میزنم ولی خوب نمیشه عفونت و درد ندارم و خارش کمی پیدا میکنه ممنون میشم کمکم کنید خیلی ازارم میده و بخاطرش اشتهام کم شده.سپاس
    1. تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      درود جناب دکتریم پیام چند روز پیش دادم .منتها کدرهگیری ندارم ببینم جواب دادید یا نه...من دور کلاهک و نقطه های ریز رو خودش و زیرش به رنگ قرمز کم رنگ و ی تعدادیش برجستگی داره.با ارتباط جنسی برجسته ترم میشه و گاهی ترک هم میخوره موقع ارتباط،درد و عفونت ندارم با صابون میشورم خشک میکنم و مرطوب کننده فیروز میزنم ترک ها بسته میشه ولی دورش خوب نمیشه.خیلی از نظر روحی ازارم میده ۴۸ سالمه ممنون میشم کمکم کنید🙏
    2. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۹ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام،این حساست پوستی است به پزشک مراجعه کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من دو دوز از واکسن گارداسیل رو به صورت منظم تزریق کردم اما دوز سوم اون که۲۷اسفنده پیدا نکردم اگر این دوز سوم رو یک هفته تا ده روز به تعویق بیافتد مشکلی داره؟ و تا چه زمانی فرصت تزریق دوز سوم هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام،تا حداکثر یک ماه بعد
  • تصویر کاربر پری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 324 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من دو دوز از واکسن گارداسیل رو تزریق کردم اما دوز سوم اون که ۲۷اسفنده به علت اینکه پیدا نکردم میشه تزریقش یک هفته تا ده روز به تعویق بیافتد؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام،بله
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر