هزینه عمل واریکوسل 1402 و فیلم جراحی سرپایی

آخرین بروزرسانی: 13 اسفند 1402

در این مقاله می خوانید

بیماری واريکوسل چیست؟

به گشادی وریدهای (رگ های) بیضه و برگشت خون به بیضه، واریکوسل میگویند. واریکوسل یا واریس بیضه، شایعترین دلیل ناباروری در آقایان می‌باشد. بطوریکه حدودا ۳۰ درصد آقایان با ناباروری اولیه و ۷۰ درصد آقایان با ناباروری ثانویه دچار واریکوسل می باشند. و در اکثر موراد عمل واریکوسل تنها راه درمان آن است. 

اما خوشبختانه امروزه در کلینیک های تخصصی، عمل واریکوسل را بصورت سرپایی ( 30 دقیقه ) و نیاز به کمترین استراحت صورت میگیرد. در ادامه با جزییات بیشتری بخوانید….

هزینه عمل واریکوسل در سال 1402

هزینه عمل واریکوسل بدون بیمه در سال 1402 در یک مرکز مجهز برای:

واریکوسل یک طرفه 

حدود 13 میلیون و برای

واریکوسل دو طرفه

حدود 20 میلیون تومان است.

هزینه عمل واریکوسل گرید 3

هزینه جراحی تمام گرید ها یک اندازه بوده البته که معمولا فقط در گرید 3 به بالا، نیاز به انجام جراحی وجود دارد.

هزینه عمل واریکوسل با لیزر

اساسا” چیزی به اسم جراحی لیزری واریکوسل وجود ندارد از انجاییکه بهترین روش جراحی واریکوسل میکروسکوپی است و در جراحی میکروسکوپی برش بسیار کوچکی روی بدن داده میشود جراحی میکروسکوپی واریکوسل را همان جراحی لیزری می نامند.

هزینه انجام سونوگرافی واریکوسل

هزینه انجام سونوگرافی واریکوسل بصورت آزاد، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

فیلم جراحی واریکوسل

عمل واریکوسل چقدر طول میکشد؟

عمل واریکوسل به دو صورت لاپاراسکوپی و میکروسکوپی انجام میشود.  جراحی باز یا میکروسکوپی یک طرفه حدود 30 دقیقه و جراحی دو طرفه کمتر از یک ساعت زمان میبرد، اما در جراحی بسته یا لاپاراسکوپی این زمان به دلیل طولانی بودن فرآیند، حدودا 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد.  

عمل واریکوسل با لیزر

◼ سوال بیمار

سلام آقای دکتر. من شنیدم امکانش هست واریکوسل را با لیزر جراحی کرد؟

◼جواب دکتر
فرآیندی تحت عنوان عمل واریکوسل بالیزر نداریم، اما در بین عموم جراحی میکروسکوپیک به دلیل نداشتن بخیه روی بدن (جراحی بسته واریکوسل) و کوتاه بودن زمان جراحی، در بین عموم به عمل واریکوسل با لیزر شناخته شده است. هزینه این عمل برای واریکوسل یک طرفه حدود 13 میلیون و دو طرفه حدود 20 میلیون می باشد. 

بهترین بیمارستان برای عمل واریکوسل

دکتر شهریار ناطق متخصص اورولوژی جراححی واریکوسل را در مرکز جراحی محدود (دی کلینیک ) انجام داده و نیازی به حضور در بیمارستان وجود ندارد. مراکز جراحی محدود در همه گیری کرونا از شرایط ویژه تری نسبت به بیمارستان برخوردار هستند. جهت دریافت نوبت یا مشاوره با دکتر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین دکتر برای عمل واریکوسل در ایران

ایران دارای بهترین اورولوژیست‌ها و جراحان واریکوسلکتومی است که از دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان فارغ التحصیل شده‌اند. اکثر متخصصان واریکوسل در ایران از اعضای انجمن‌های اورولوژی داخلی و بین المللی هستند و محققان بزرگی به شمار می‌روند. انتخاب بهترین دکتر برای عمل واریکوسل به موارد مختلفی مانند تجربه و مهارت جراح، محل سکونت شما و هزینه عمل بستگی دارد. 

تاثیر عمل واریکوسل بر باروری

همانطور که گفتیم واریکوسل، بزرگ شدن غیر طبیعی رگ‌های خونی داخل کیسه بیضه است که می‌تواند باعث کاهش اسپرم و تغییر شکل آن شود. مطالعات نشان می‌دهد که عمل میکروسکوپیک واریکوسل در بهبود باروری مردان موثر است و سبب افزایش تولید اسپرم و بهبود کیفیت آن می‌شود. این عمل همچنین تستوسترون را افزایش می‌دهد و درد ناشی از التهاب در شریان‌ها از بین می برد.

درمان واریکوسول

پس از آنکه پزشک شما در طی معاینه تشخیص واریکوسل را برای شما داد، سونوگرافی کالر داپلر (سونوگرافی رنگی) از عروق بیضه و آزمایش اسپرم را برای شما تجویز می کند.

در صورتیکه تشخیص واریکوسل در سونوگرافی نیز تایید شود و در آزمایش اسپرم اختلال در آزمایش اسپرم دیده شود، شما کاندید جراحی می باشید.

بهترین درمان واریکوسل، جراحی میکروسکوپی (میکرو سرجری) وریدهای معیوب می باشد. پزشک ارولوژی در طی جراحی توسط Loop (میکروسکوپ)، وریدهای معیوب را از سایر بافت‌ها جدا کرده و آنها را میبندد.

از انجاییکه زمان جراحی بسیار کوتاه است (حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در موارد یکطرفه و ۴۵ دقیقه در موارد دو طرفه) جهت پروسه جراحی واریکوسل نیازی به بیهوشی عمیق نبوده و جراحی می‌تواند از طریق خواب عمیق (Deep Sedation) و یا بی حسی موضعی (Local) انجام شود.

بیمار تا ۴ ساعت پس از اتمام جراحی تحت نظر بوده و پس از آن می‌توانند مرخص شود.

خطرات واریکوسل درمان نشده

واریکوسل ۳ درجه (خفیف،متوسط و شدید) می‌باشد. طبیعی است که هر چه درجه واریکوسل شدیدتر باشد و زمان طولانیتر بماند، عوارض آن بیشتر خواهد بود. در ذیل بطور اجمالی عوارض واریکوسل بر بدن را پیگیری میکنیم:

۱-درد بیضه

از انجاییکه در جریان واریکوسل، وریدهای شبکه پامپینی فرم در بیضه دچار اختلال می‌شوند، خون برگشتی به درون بیضه افزایش می‌یابد این امر باعث تجمع خون اضافی داخل بیضه،احتقان بیضه و ایجاد درد و سنگینی در بیضه میشود. نکته قابل توجه این است که این درد غالبا خفیف بوده و بیمار انرا به صورت سنگینی در بیضه خصوصا” بعد از فعالیت فیزیکی و ایستادن طولانی ذکر می کند.

۲-ناباروری

همانگونه که قبلا ذکر شد، شایعترین دلیل ناباروری در آقایان واریکوسل می‌باشد. به نظر می‌رسد برگشت خون وریدی حاوی مواد مضر و رادیکال‌های آزاد اکسیژن و هم‌چنین افزایش دمای بیضه مسئول اختلال در اسپرم سازی و ساخت اسپرم ضعیف می باشد. شایعترین ناهنجاری دیده شده در این افراد اختلال در حرکت اسپرم و کاهش اسپرم های متحرک است.

۳-تحلیل و اتروفی بیضه

اصولا دمای مناسب برای عملکرد مناسب بیضه و اسپرم سازی مطلوب در دمای ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتیگراد (۳ تا ۴ درجه کمتر از دمای بدن) می‌باشد. واریکسل شدید و طولانی مدت با افزایش دمای بیضه، سبب آسیب به ساختار آن و در نهایت تحلیل، اتروفی و‌ کوچکی غیر قابل برگشت بیضه میشود

هزینه جراحی واریکوسل

علائم واریکوسل خفیف، متوسط و شدید

واریکوسل خفیف معمولا بدون علامت است. اما، ممکن است با لمس بیضه، وریدهای متسع شده احساس شوند. واریکوسل متوسط می‌تواند باعث درد خفیف در بیضه شود. علاوه‌بر این اندازه بیضه کمی بزرگتر از حد معمول می‌شود. واریکوسل شدید با درد مداوم و احساس سنگینی در بیضه همراه است. همچنین ممکن است بیضه به‌طور قابل‌توجهی بزرگتر از حد معمول باشد.

تجربیات عمل واریکوسل (قبل، حین و بعد از عمل)

در عمل واریکوسل، ورید آسیب دیده، بسته یا بریده می‌شود تا خون به شریان‌های سالم هدایت شود. سه نوع روش جراحی برای واریکوسل وجود دارد که عبارتند از: باز، لاپاراسکوپی و میکروسکوپی. 

1_  تجربیات قبل از عمل واریکوسل 

قبل از عمل واریکوسل، باید با یک متخصص اورولوژی مشورت کنید تا در مورد ضرورت عمل و روش مناسب شما تصمیم‌گیری شود. همچنین لازم است برای بررسی وضعیت سلامتی بیمار آزمایشاتی مانند آزمایش خون و سونوگرافی انجام شود. قبل از انجام عمل، باید نکات زیر را رعایت کنید:

2_ تجربیات بعد از عمل واریکوسل

بعد از عمل لازم است به مدت 48 ساعت استراحت کرده و از انجام فعالیت‌های سنگین و مصرف سیگار و الکل خودداری کنید. ممکن است بعد از عمل درد خفیفی در ناحیه بیضه احساس کنید که با داروهای مسکن قابل کنترل است. از‌طرف‌دیگر می‌توانید برای از بین بردن کبودی و تورم از کمپرس یخ استفاده کنید. 

طول دوره بهبودی عمل واریکوسل با توجه به تکنیک مورد استفاده، بین 2 تا 6 هفته متفاوت است. در این زمان باید محل زخم را تمیز و خشک نگه دارید و برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف کنید. همچنین لازم است که از یک رژیم غذایی متعادل برای جلوگیری از یبوست و بازگشت رگ‌ها به حالت عادی استفاده کنید.

انواع روش های عمل واریکوسل

برای درمان واریکوسل روشهای جراحی مختلفی از جمله میکروسکوپی و لاپاراسکوپی وجود دارد و جراح با توجه به شرایط بیمار از روش مناسب استفاده می‌کند. واریکوسلکتومی می‌تواند با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام شود. مدت زمان عمل با توجه به روش مورد استفاده و میزان مهارت جراح فرق می‌کند. اما، به‌طور‌کلی بین 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

1_ عمل میکروسکوپیک واریکوسل

در عمل واریکوسل میکروسکوپی، از میکروسکوپ برای پیدا کردن سیاهرگ‌ها استفاده می‌شود. این فرآیند رگ‌هایی که باید برداشته شوند را شناسایی کرده و از دیگر رگ‌ها متمایز می‌کند. در روش میکروسکوپی جراح یک برش 1 سانتی در بالای کیسه بیضه ایجاد می‌کند. سپس رگ‌های کوچک را می بندد و واریکوسل را از بین می‌برد. به‌طور معمول، این روش در حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد.  

2_ عمل واریکوسل به روش لاپاراسکوپی 

در این روش با ایجاد یک برش کوچک در شکم انجام می‌شود. سپس جراح یک لوله نازک به نام لاپاراسکوپ را از سوراخ ایجاد شده عبور می‌دهد. این جراحی امکان بستن کامل وریدهای بیضه را بدون خطر آسیب به شریان فراهم می‌کند. روش لاپاراسکوپی تنها 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد و در همان روز می‌توانید به خانه بگردید.

مراقبت بعد از عمل واریکوسل

رابطه زناشویی تا ۲ هفته پس از جراحی توصیه نمی‌شود. اولین آزمایش اسپرم ۳ ماه پس از جراحی درخواست می‌شود. میزان موفقیت در بهبود اسپرم‌ها پس از جراحی، حدود ۸۰ – ۷۵ درصد بوده و بهتر است بیمار پس از جراحی جهت حصول نتیجه بهتر تحت درمان دارویی (داروهای تقویت کننده اسپرم) قرار گیرد.

بیمار پس از عمل جراحی میکروسرجری، پس از ۲ تا ۳ روز قادر به انجام کارهای روزانه و نرمال خود خواهد بود. اگر کار همراه با فعالیت فیزیکی سنگین یا برداشتن اشیا سنگین باشد، ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد تا به حالت قبل بازگردد.

پس از عمل، تورم و یا کبودی در محل کشاله ران و یا کیسه بیضه ها ممکن است دیده شود. درد مختصر در محل کشاله ران برای ۳ تا ۶ هفته ممکن است وجود داشته باشد. همچنین پزشک یک محافظت کننده ورزشی تجویز می کند که بیمار  برای دو هفته پس ازعمل باید آنرا بپوشد.

تغذیه پس از عمل جراحی مانند برنامه غذایی نرمال فرد بوده و نیاز به مصرف ماده غذایی خاصی نیست.

✅ پانسمان موجود در محل جراحی معمولا از نوع ضد آب بوده و شما در همان روز جراحی قادر به استحمام و‌ دوش گرفتن می باشید.

✅ نیازی به تعویض پانسمان پس از جراحی نبوده و ۳ روز پس از  عمل واریکوسل میتوانید پانسمان را بردارید.

✅ اولین ویزیت با متخصص ارولوژی، ۱ هفته تا ۱۰ روز پس از جراحی می باشد.

مسکن برای عمل واریکوسل

برای از بین بردن درد مختصر پس از عمل از مسکن های معمول مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می توان استفاده نمود.

همچنین پس از سه ماه پس از عمل جراحی بیمار باید آزمایش آنالیز مایع منی یا Semen Analysis بدهد که توانایی تولید اسپرم و کیفیت و کمیت اسپرم های جدید سنجیده شود. به بیمار توصیه می شود جهت افزایش تاثیر جراحی و افزایش کیفیت اسپرم ها از مصرف دخانیات پرهیز کند و سعی در خنک نگه داشتن بیضه خود داشته باشد.

  • پس از طی دوره نقاهت لباس زیر تنگ نپوشد
  • از حمام داغ طولانی مدت، سونا و جکوزی استفاده نکند
  • پس از هر بار استفاده از دستشویی بیضه های خود را با آب سرد ماساژ دهد

بخیه عمل واریکوسل

در روش جراحی میکروسکوپی از انجایی که برش جراحی بسیار کوچک است(در حد ۲ تا ۳ سانتیمتر) تعداد بخیه های به کار رفته کم است (در حد ۲ تا ۳ بخیه). معمولا بخیه ها از نوع جذبی بوده و نیاز به کشیدن ندارند. بیمار یک هفته تا ۱۰ روز پس از جراحی ویزیت شده تا محل جراحی مورد بازبینی قرار گیرد و داروهای تقویتی جهت بهبود اسپرم سازی و بهبود کیفیت اسپرمها تجویز شود

بهبود کیفیت اسپرم بعد از عمل واریکوسل

پزشک شما پس از جراحی، برای شما مسکن و انتی بیوتیک تجویز میکند. هم چنین برای تسریع در روند بهبود اسپرم و ایجاد اسپرم های با کیفیت برای شما دارو تجویز میشود.

از انجاییکه یک دوره اسپرم سازی حدودا ۷۰ روز طول می کشد، این داروها به مدت ۳ ماه مصرف شده و نخستین آزمایش اسپرم پس از جراحی، سه ماه بعد از عمل واریکسل درخواست میشود.

فوتبال، دویدن و رانندگی بعد از جراحی واریکوسل

در صورت یک جراحی واریکوسل موفق، احتمال بهبود آزمایش اسپرم در ۸۰٪ موارد قابل انتظار است. بهتر است بیمار پس از جراحی سه روز استراحت کند و پس از آن می‌تواند فعالیت های عادی و سبک خود مانند پیاده روی،رفتن به محل کار و یا رانندگی را آغاز کند.

بهتر است فعالیت های فیزیکی سنگین تر و یا انجام ورزش هایی مانند دویدن و یا فوتبال تا ۲ هفته پس از جراحی به تعویق ببافتد و پس از آن بیمار ابتدا بصورت محدود به این فعالیت ها بپردازد و کم کم زمان انها را افزایش دهد.

عوارض پس از جراحی واریکوسل

🔴 عفونت و خونریزی

مشابه هر جراحی دیگری احتمال خونریزی و عفونت زخم جراحی وجود دارد هر چند به علت ماهیت کم تهاجمی (minimal invasive) این جراحی،احتمال عفونت و خونریزی در این جراحی بسیار کم و در حد ناچیز می‌باشد.

🔴ورم جای عمل واریکوسل

بیشتر به علت دستکاری حین جراحی بوده و معمولا خود محدود شونده است. استفاده از داروهای ضد التهاب و کمپرس یخ در تسریع روند بهبودی موثر است. در صورتیکه تورم و یا قرمزی ناشی از جراحی پیشرونده بوده و یا همراه با تب و لرز و یا سایر علائم سیستمیک باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

🔴هیدروسل(تورم بیضه و تجمع مایع اطراف آن)

عارضه فوق معمولا هنگامی رخ می‌دهد که جراح حین جراحی به اشتباه علاوه بر وریدهای معیوب، عروق لنفاوی را نیز ببندد.در نتیجه، جریان لنف در محل جراحی مختل شده و تجمع لنفاوی در محل جراحی اتفاق می افتد. عارضه فوق درمان دارویی ندارد و در صورتیکه هیدروسل ایجاد شده بزرگ و یا آزار دهنده باشد، باید از طریق جراحی اصلاح شود. 

 

🔴 تورم کیسه بیضه بعد از عمل واریکوسل

کبودی بیضه بعد از عمل واریکوسل می‌تواند ناشی از دستکاری حین عمل، خونریزی، عفونت و یا ایجاد هیدروسل باشد. در صورتیکه تورم خود محدود شونده و ناشی از دستکاری حین جراحی باشد و در همراهی با سایر علائم سیستمیک (تب و لرز) نباشد، استفاده از داروهای مسکن و ضد التهاب، کمپرس یخ و بالا نگه داشتن بیضه ها (پوشیدن مایو و یا لباس زیر تنگ پس از جراحی) کمک‌کننده است.

در صورت ایجاد علائم عفونت (تب و لرز، گرمی و قرمزی محل جراحی) پزشک برای شما انتی بیوتیک مناسب تجویز می کند.

عود واریکوسل بعد از عمل

در صورتیکه جراح در حین عمل واریکوسل، تمامی شاخه های وریدی نامعیوب را نبندد، احتمال عود پس از جراحی واریکوسل وجود دارد.  توجه به این نکته ضروری است که شبکه وریدی بیضه شامل سه شبکه وریدی مستقل (وریدهای بیضوی داخلی، وریدهای بیضوی خارجی و وریدهای واز دفران) است که منظور از واریکوسل اختلال در شبکه وریدی بیضوی داخلی (Internal Spermatic Cord) می‌باشد.

 در صورتیکه جراح در طی جراحی، وریدهای موجود در کف کانال اینگوئینال را ببندد، می‌توان از ایجاد عارضه فوق جلوگیری کرد. قابل ذکر است که در طی یک جراحی میکروسکوپی موفق (میکروسرجری) احتمال عود کمتر از ۱٪ است.

تفسیر سونوگرافی بیضه

در فیلم به سوالات شایع شما با موضوعات ذیل پاسخ داده می شود:

◼ عدم تغییر شکل ظاهری وریدهای واریسی پس از جراحی

به کرات ممکن است که حتی پس از یک جراحی موفق، شکل ظاهری ورید ها تغییر نکند. توجه به این نکته ضروری است که شکل ظاهری وریدها پس از جراحی به هیچ وجه ملاک موفقیت و یا شکست جراحی نیست بلکه مهم این است که خون وریدی دیگر به داخل این ورید های معیوب بازگشت (ریفلاکس) نداشته باشد.

 

دکتر شهریار ناطق جراح و متخصص ارولوژی

واریکوسل خفیف یا گرید 1 به همراه تصاویر واریکوسل

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۱۴ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    سلام
    آیا برای واریکوسل درجه ۳ حتما باید عمل کنیم؟ هزینه دو طرفه چقد هست؟ دفترچه تامین اجتماعی یا روستایی قبول میکنین؟ اگر نه چه بیمه ای رو قبول میکنین؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام با بیمه قرار داد نداریم
  • تصویر کاربر Mhdi یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    بنده چند سالی هست که یک رگ بزرگ سیاه رنگ در زیر بیضه ی چپ مشاهده میکنم و از بی میلی جنسی شدید و مایع منی کم رنج میبرم بعضی وقت ها هم درد کمی دارم و بیضه هام عجیب آویزونه خیلی هم افسرده شدم و هزینه ی عمل که 10 تومن هستش رو ندارم. کارگرم آیا با دفترچه تامین اجتماعی یکی از دوستانم میتونم عمل کنم یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام امکانپذیر نیست
  • تصویر کاربر الهی پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید هزینه عمل واریکوسل چقد است؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام یک طرفه ۱۰ تومان
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 476 مشاهده پرسش
    سلام
    شما برای عمل واریکوسل دفترچه بیمه نیروهای مسلح هم قبول میکنید ؟ و اگر قبول میکنید هزینه عمل با بیمه نیروهای مسلح چقدر هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 490 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید نزدیک دو ماهه هنگام انزال درد خفیفی در بیضه چپ دادم نتیجه سونوگرافیم براتون فرستادم .آیا احتیاج به عمل دارد یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 808 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید تقریبا دو ماهه که درد خفیفی هنگام انزال در بیضه چپ دارم نتیجه سونوگرافیم فرستادم آیا احتیاج به عمل داره یا نه ؟و دردش برطرف میشه ؟خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام خیر،واریکوسل شما خفیف است
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 813 مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دکتر ۳۲ سال دارم و فتق جزیی دارم و درد ر بیضه چپ هم دارم بعد سونوگرافی رنگی فهمیدم واریکسل درجه یک دارم و تعداد اسپرم ضعیف هست
    الان باید ایا عمل کنم و این دو باهم عمل میشود؟
    خطری ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام هر دو را با هم جراحی کنید
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 477 مشاهده پرسش
    عمل کردم ول همچنان رگ های در داخل کیسه بیضه وجود دارد و قبل عمل هم وجود داشته و هنوز هم هست آیا به نظر شما مشکل از عمل است
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۱۴ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      سلام عدم تغییر کردن ظاهر رگ‌ها پس از جراحی به هیچ وجه نشانه شکست جراحی نیست
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۶ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 564 مشاهده پرسش
    نیاز به عمل طبق تصاویر دارم یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام بسته به آزمایش اسپرم دارد
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 435 مشاهده پرسش
    باسلام
    مدتی هست که در اطراف بیضه هایم خارش شدید دارم و چند تازخم های ریزمثل جای جوش هست و رنگ قسمتی ک خارش دارم سفیدمیشه و وقتی آب میخوره به قسمتی ک میخاره کزکز میکنه...لطفا بگید درمانش چیه و مشکلم چیه؟؟؟؟؟؟؟
    باتشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام به احتمال زیاد به علت اگزما هست
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر