آیا زنجبیل برای پروستات مفید است؟

آخرین بروزرسانی: 12 مهر 1400

در این مقاله می خوانید

به طور سنتی، زنجبیل در درمان اختلالات دستگاه گوارش استفاده می شود. زنجبیل تأثیرات مشابهی با گیرنده های سروتونین در آسانی هضم غذا دارد، و به عنوان یک گیاه تسکین دهنده، گاز روده را کاهش و موجب تحرک روده می شود. اما آیا زنجبیل برای پروستات نیز مفید است؟

اهمیت سلامت پروستات​

بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات از مشکلات جدی به ویژه در مردان مسن می باشد، چرا که احتمال بروز این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود. سلامت پروستات مهم می باشد چرا که بدون آن مردان نمی توانند مایع منی، حامل اصلی سلول های اسپرم را تولید کنند. 

سرطان پروستات بعد از سرطان پوست در دومین جایگاه قرار دارد، و از هر شش مرد یک نفر را در آمریکا مبتلا می کند. طی گزارشی 161،360 مورد جدید سرطان پروستات را در سال 2017،  تخمین زده اند.

بزرگ شدن پروستات

زنجبیل برای پروستات

ریشه زنجبیل برای محتوای پتاسیم و منگنز ساخته شده است. پتاسیم برای حفظ گردش خون نرمال، عملکرد عصب و عضلات ضروری است. در حالیکه منگنز به جذب ویتامین ها و مواد معدنی مفید کمک می کند. زنجبیل حاوی ویتامین های آ، سی و ای، بتاکاروتن و روی می باشد که همگی از آنتی اکسیدان های قوی هستند که پروستات را از رادیکال های آزاد و مضر حفظ می کند. رادیکال های آزاد پیری بافت و رشد سرطان را تسریع می کنند. 

ویتامین C و روی، سیستم ایمنی بدن را تحریک و بدن را از عفونت و التهاب محافظت می کنند. زنجبیل در مسدود کردن 5 لیپوکسیژناز آنزیمی که باعث پیشرفت سرطان می شوند، تاثیر گذار است. این ماده به کاهش احتمال سرطان و حتی به کوچک شدن تومورهای پروستات نیز کمک می کند. در شماری از تحقیقات، زنجبیل برای پروستات می تواند به شرح زیر عمل کند:

سرطان پروستات و زنجبیل

زنجبیل را نباید به تنهایی، در درمان یا پیشگیری از سرطان پروستات استفاده کرد. اگر شما علائمی را تجربه می کنید، باید با متخصص اورولوژی مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شما تعیین کند.

گنجاندن زنجبیل در برنامه مصرف غذایی روزانه خود از سم زدایی کبد و نیز کمک به هضم غذا پشتیبانی می کند. گنجاندن آن در آب میوه ها، اسموتی ها، سالادها یا یا همانطور که بسیاری ترجیح می دهند در چای داغ، به شما این اجازه را می دهد، که از خواص زنجبیل بهره مند شوید. 

اما، به خاطر داشته باشید، مصرف بیش از حد آن، عوارض جانبی همچون ناراحتی و سوزش معده به همراه دارد، بنابراین بهتر است آزمایش کنید که تا چه میزان به صورت روزانه می توانید مصرف زنجبیل را تحمل کنید.

دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی

برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات چه بخوریم؟

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 338 مشاهده پرسش
    با سلام آزمایش psaدادم ۳۶.۹۹بود ۲۱روز دارو خوردم شد ۷.۱ دوباره دارو داد خوردم آزمایش تکرار کردم شده ۱۱.۱ چرا بالا و پایین میشه ؟۴۹سالمه
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام احتمالا عفونت پروستات دارید
  • تصویر کاربر بهمن دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 337 مشاهده پرسش
    باسلام پروستات به اندازه ۵۶میلی هستش وسن ۴۸ باتوجه به اندازه ان در این سن چقدر پروستات بنده از حد نرمال بزرگتر است وبایستی چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام دارو و رژیم غذایی
  • تصویر کاربر اا دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 694 مشاهده پرسش
    بنده 30سال سن دارم و چند سالی میشه به پروستاتیت مزمن مبتلا شدم، چند دوره قرص، تاوانکس استفاده کردم خوب شدم، اما مجدد، شدیدتر شده و برگشته، راه حل نهایی چیست، پس از عمل میل جنسی از چه تغییری میکند، آیا از بین میرود.؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام تحت نظر یک پزشک‌ثابت بطور مرتب دارو مصرف کنید
  • تصویر کاربر علیرضا پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 750 مشاهده پرسش
    سلام دکتر، ۳۷ سالمه، بعلت پروستاتیت دو سال توسط شما تحت درمان بودم. سه ماه پیش با توجه به نتایج خوب سونو، فرمودید به دارو نیاز نیست. الان هر سه چهار روز یکبار بعد از ادرار ترشح دارم. لطفا راهنمایی کنید. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام اگر ترشح بدون علامت همراه هست نیاز به کار خاصی ندارد
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 339 مشاهده پرسش
    یکماهه ناحیه بیضه درد دارم.اندازه پروستات23 و پی اس آ0.68 دکتر پروستاتان وفنازومیکس تجویز کردن.البته دوسال پیش هرنی دوطرفه بروش باز عمل کردم سمت راست یه کم بیرون زده سنگ کلیه م ندارم.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر س، شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 327 مشاهده پرسش
    با سلام بنده ۵۱ سالمه، الان مدتیه شبها خیلی از خواب برای ادرار بیدار میشم خصوصاً شبی که حتی یکعدد میوه بخورم هر یک ساعت بیدار میشم برای ادرار، یعنی بیدارم میکنه،
    در ضمن عرض کنم که تیروئیدم کم کاره و کم خونی ارثی نیز دارم، قرص لووکسین و فولیک اسید مصرف میکنم، لطفاً راهنمایی فرمایید که چیکار کنم واقعاً شب ها بیدار شدم شدن برای ادرار کلافه ام کرده،
    پیشاپیش از راهنمایی تون کمال تشکر رو دارم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام لطفا به پزشک مراجعه کنید با تغییر سبک زندگی و دارو بهبود می یابید
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    پدر سنشون بالاست وجدیدا در ازمایش یه مقدار پروستانشون بزرگ نشون داده شده وضمنا خیلی دستشویی میرن نمیدونم مربوط به قرص فشارخونه یا پروستات ممنون میشم درمانشو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام لطفا برای ویزیت آنلاین اقدام کنید
  • تصویر کاربر جمشید جمعه ۱۲ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 538 مشاهده پرسش
    سلام من 59 سالمه آزمایشpsa 23.5
    ابعادپروستات42*39*47تکرر ادرار سوزش ادرارداشتم چه موردی باعث این psa بالا میشودکه قابل پیشگیری شود دکتر6 آمپول آمیکاسین داده وبعداز آزمایش مجدد اوره وکراتین مجددا 6 آمپول آمیکاسین نوشته آبا این تعداد آمپول ضرر ندارد؟ با این psa بالا عفونت وسرطان پروستات چگونه متمایز میشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۱۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام شما باید ۳ هفته انتی بیوتیک مصرف کنید بعد مجددا آزمایش دهید
  • تصویر کاربر سام پنجشنبه ۱۱ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 353 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ۳۹سالمه ۵ساله که پروستاتیت مزمن همراه با درد لگنی دارم که کلافه شدم واندازه پروستات در سونو ۴۵هست .تا حالا ۲۰کپسول تاوانکس ۵۰۰ مصرف میکنم..ولی درد رو هنوز دارم .ایا کپسول تاثیر دارد یا نه؟آیا واقعا درمانی هست بفرمایید ؟ایاداروی دیگه پیشنهاد میکنید؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام لطفا از طریق لینک مشاوره آنلاین موجود در سایت برای ویزیت اقدام کنید
  • تصویر کاربر اکبرازاصفهان شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 361 مشاهده پرسش
    درودبرشما,آقای دکترپزشکان توصیه میکننددرطی درمان بزرگی پروستات ازمصرف ادویه جات تندپرهیزکنند,امامن توسایت شمامطلبی خوندم درباره زنجبیل دردرمان پروستات,خب زنجبیل که تنده,اگه امکانش هست توضیح بدین,سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام زنجبیل برای درمان پروستات خوبه اگر تکرر و یا سوزش ادرار دارید بهتره مصرف نکنید
درحال دریافت اطلاعات