آیا زنجبیل برای پروستات مفید است؟

آخرین بروزرسانی: 12 مهر 1400

در این مقاله می خوانید

به طور سنتی، زنجبیل در درمان اختلالات دستگاه گوارش استفاده می شود. زنجبیل تأثیرات مشابهی با گیرنده های سروتونین در آسانی هضم غذا دارد، و به عنوان یک گیاه تسکین دهنده، گاز روده را کاهش و موجب تحرک روده می شود. اما آیا زنجبیل برای پروستات نیز مفید است؟

اهمیت سلامت پروستات​

بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات از مشکلات جدی به ویژه در مردان مسن می باشد، چرا که احتمال بروز این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود. سلامت پروستات مهم می باشد چرا که بدون آن مردان نمی توانند مایع منی، حامل اصلی سلول های اسپرم را تولید کنند. 

سرطان پروستات بعد از سرطان پوست در دومین جایگاه قرار دارد، و از هر شش مرد یک نفر را در آمریکا مبتلا می کند. طی گزارشی 161،360 مورد جدید سرطان پروستات را در سال 2017،  تخمین زده اند.

بزرگ شدن پروستات

زنجبیل برای پروستات

ریشه زنجبیل برای محتوای پتاسیم و منگنز ساخته شده است. پتاسیم برای حفظ گردش خون نرمال، عملکرد عصب و عضلات ضروری است. در حالیکه منگنز به جذب ویتامین ها و مواد معدنی مفید کمک می کند. زنجبیل حاوی ویتامین های آ، سی و ای، بتاکاروتن و روی می باشد که همگی از آنتی اکسیدان های قوی هستند که پروستات را از رادیکال های آزاد و مضر حفظ می کند. رادیکال های آزاد پیری بافت و رشد سرطان را تسریع می کنند. 

ویتامین C و روی، سیستم ایمنی بدن را تحریک و بدن را از عفونت و التهاب محافظت می کنند. زنجبیل در مسدود کردن 5 لیپوکسیژناز آنزیمی که باعث پیشرفت سرطان می شوند، تاثیر گذار است. این ماده به کاهش احتمال سرطان و حتی به کوچک شدن تومورهای پروستات نیز کمک می کند. در شماری از تحقیقات، زنجبیل برای پروستات می تواند به شرح زیر عمل کند:

سرطان پروستات و زنجبیل

زنجبیل را نباید به تنهایی، در درمان یا پیشگیری از سرطان پروستات استفاده کرد. اگر شما علائمی را تجربه می کنید، باید با متخصص اورولوژی مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شما تعیین کند.

گنجاندن زنجبیل در برنامه مصرف غذایی روزانه خود از سم زدایی کبد و نیز کمک به هضم غذا پشتیبانی می کند. گنجاندن آن در آب میوه ها، اسموتی ها، سالادها یا یا همانطور که بسیاری ترجیح می دهند در چای داغ، به شما این اجازه را می دهد، که از خواص زنجبیل بهره مند شوید. 

اما، به خاطر داشته باشید، مصرف بیش از حد آن، عوارض جانبی همچون ناراحتی و سوزش معده به همراه دارد، بنابراین بهتر است آزمایش کنید که تا چه میزان به صورت روزانه می توانید مصرف زنجبیل را تحمل کنید.

دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی

برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات چه بخوریم؟

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سپهر شنبه ۲۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    با درود جناب دکتر ۴۹ سال سن دارم چند روزی است درد خفیف چهار انگشت زیر شکم رو دارم واندکی تکرر ادرار دارم میتونه علت پروستات باشه !؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۲۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بله
  • تصویر کاربر حاتمی جمعه ۲۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 357 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ۵۴ سالمه تکرر ادرار دارم پروستاتم طبق سونوگرافی از نرمال بزرگتره و تکرر ادرار دارمآزمایش psa هم نرمال است خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید چه دارویی باید بخورم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۲۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام تجویز دارو از طریق سایت امکانپذیر نیست
درحال دریافت اطلاعات