آیا اختلال نعوظ نشان دهنده بیماری قلبی است؟

آخرین بروزرسانی: 30 مهر 1402

در این مقاله می خوانید

یکی از عوامل مهمی که مردان باید آن را در نظر داشته باشند، ارتباط بین اختلال نعوظ و بیماری قلبی است. بیماری های قلبی یکی از عوامل نگران کننده، بین زنان و مردان است. 

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، بیماری قلبی در سال 2018، جان بیش از 640،000 نفر را گرفته است، به بیانی دیگر از هر 4 نفر، 1 نفر در آمریکا، به علت این بیماری کشنده جان خود را از دست داده است. این اعداد بسیار عجیب و ترسناک، نشانه ی اینست که نباید مشکلات قلبی خود را دست کم بگیرید. 

ارتباط بین اختلال نعوظ و بیماری قلبی

گردش خون سالم، یکی از عوامل سلامتی بدن، محسوب می شود. بنابراین هر محدودیت و اختلالی در گردش خون، باعث به هم ریختن عملکرد بدن شما می شود. آترواسکلروز یا گرفتگی عروق، یکی از عواملی است که می تواند گردش منظم خون را مختل کند. از علائم این بیماری، می توان به فشار خون پایین یا سرعت پایین جریان خون اشاره کرد، که می تواند باعث به وجود آمدن چالش هایی برای مردان شود. 

این چالش ها می تواند شامل مشکل در حفظ حالت نعوظ، به علت کم بودن غلظت خون در اندام تناسلی باشد. مشکل دیگری که به جریان خون مربوط است، اندوتلیوم یا اختلال در عملکرد، لایه های درون‌ رگ های خونی است. این مسئله می تواند موجب کند شدن جریان خون در قلب و آلت تناسلی شود.

⚠️آیا اختلال نعوظ، همیشه نشانه ای از وجود مشکل قلبی است؟

باید بدانیم که اختلال نعوظ(ED) همیشه نشانه ای از بیماری قلبی نیست. اما مردانی که ED را تجربه می کنند، بهتر است این مشکل را با پزشک خود به اشتراک بگذارند، تا از سلامت قلب خود مطمئن شوند.

سلامت قلب و گردش خون، تأثیر بسزایی در نعوظ و حفظ نعوظ مردان دارد، بنابراین هرگونه درمان برای بیماری قلبی تان می تواند، باعث بهبود مشکل نعوظ شما شود.

ارتباط بین اختلال نعوظ و بیماری قلبی

شرایط زیر می تواند برای افرادی که دچار اختلال نعوظ یا بیماری قلبی، یا هر دوی این ها هستند، مشکل ساز باشد:

دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی و جراح کلیه

علل بروز اختلال نعوظ و روش های درمان آن

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آرام یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام.
    طول آلت من نرمال بود ولی از پارسال شهریور بعد از مصرف داروی ریسپریدون و دپاکین برای بیماری افسردگی دوقطبی متاسفانه دچار کوتاهی آِلت و بی میلی شدید شدن به نحوی که آلت بیشتر اوقات داخل پوست فرو می رود. با توجه به این که ایران نیستم ممنون میشوم راهنمایی کنید ودر صورت امکان دارو را بفرمایید من ار این مشکل خارج بشوم.
    سن ۳۹.
    قد ۱۹۰
    وزن ۱۱۶
    سپاس و تشکر فراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام لطفا از طریق ویزیت آنلاین اقدام کنید
  • تصویر کاربر پارسا سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام من 27سالمه آلتم خیلی خیلی کوچیکه قبلا سیگار هم میکشیدم ولی الان ن تازه ازدواج کردم و اصلا همسر راضی نیست ازم لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام لطفا به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 136 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده شهرستانم پرده آلت و چربی زیر شکم نمیزاره تا نزدیکی درست با شریکم برقرار کنم و آلتم چون کوچیکه زود میخابه میخام چندسانتی افزایش داشته باشم تا مشکل جفتمون حل بشه به همین دلیل میخاستم بدونم آیا امکانش هست عکس آلت رو واتس آپ بفرستم شما نظر بدید و هزینه عمل رو بی زحمت بگین ؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام لطفا به شماره ۰۹۱۲۹۷۲۷۷۸۰ واتس اپ کنید
  • تصویر کاربر حسینعلی پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 659 مشاهده پرسش
    باسلام من دوتا پسر دارم یکی سه سالش ویکی هم ۱۰ سال هر دوی انها دچار این مشکل کوچکی حالت هستن وپسر بزرگه خیلی غصه میخوره البته خودم هم یکم دچار این مشکل هستم ممنون میشم راهنمایی کنید اگه دارویی هست ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام تجویز دارو از طریق سایت امکانپذیر نیست
  • تصویر کاربر ساسان پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 758 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتربند34سال سن دارم متاهل هستم ودومشکل دارم.
    الت تناسلی من 10سانته وحس میکنم خیلی کوچیکه
    ومشکل دوم زود انزال هستم زیر بیست ثانیه انزال انجام میشه
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام لطفا به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر عبدالمهدی جمعه ۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده جوانی درسن ۲۴هستم که الت تناسلی ریز نقشی دارم واون سر التم نیز خیلی ریزه هست باید چیکار کنم؟ در حالت غیر نعوظ خیلی کوچیکه ودر نعوظ هم به چهار پنج انگشت میرسه. باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام ابتدا باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر باقری یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید من از سن12سالگی تا الان که22سالمه خودارضایی میکنم هفته ای یه بار همیشه با دست چپم چن ماهه متوجه شدم التم در حالت معمولی بدون شق شدن و مخصوصا هنگام ادرار به سمت چپ انحراف پیدا میکنه ولی در حالت راست شدع کمتر میخواستم ببینم این انحراف آلتم به سمت چپ بخاطر خودارضایی بوده؟ اگر ازین به بعد بادست راست خودارضایی کنم التم درست میشه؟و اینکه اگر خودارضایی رو ترک کنم التم درست میشه؟ واینکه ایا با ادامه خودارضایی هفته دوبار انحرافش بیشتر میشه؟ جسارتا عکس فرستادم ممنونم از پاسخ شما
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام انحراف الت شما زیاد نیست خود ارضایی باعث افزایش انحراف نمی‌شود
  • تصویر کاربر MAHDI پنجشنبه ۱۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 755 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر ناطق من جوانی ۱۹ ساله هستم که ۳ سال دچار خودارضایی شدم به طوری که هفته ای یک بار یا دوبار این کار را انجام میدادم ولی به لطف خدا یک سال هست که ترک کردم ولی زمانی که خود ارضایی میکردم انزال من ۳۰ ثانیه تا ۴۰ ثانیه بود بلکه هم زودتر الان مشکلی که دارم اینه که من نامزد دارم و به لطف خدا یکسال دیگر هم ازدواج میکنم و ترس من اینه که در رابطه جنسی با همسرم دچار زود انزالی بشم و این موضوع ذهنم را خیلی درگیر کرده اگه راهنمایی کنید ممنون میشم و درضمن اندازه آلت تناسلی من ۱۳cm در حال نعوظ است و اندازه دور آلت هم در حال نعوظ ۱۲cm آیا این اندازه ها برای بر قراری رابطه مناسب است نیازی ندارد که بخاطر این موضوع و موضوع بالا که گفتم میترسم زودانزالی داشته باشم به دکتر اورولوژی مراجعه کنم آقای دکتر کمک کنید خیلی ذهنم درگیر این دو موضوع شده و نمیتونم توسط شما ویزیت بشم چون راهم دور هست با تشکر از شما.
    منتظر جواب شما هستم.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام اندازه الت شما نرمال است در صورت زود انزالی میتوانید دارو مصرف کنید
  • تصویر کاربر جوان جمعه ۶ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام.من جوان25ساله ای هستم؛آلت تناسلی من به سمت پایین کجی دارد؛حدوداً30تا35درجه باید باشد،بعد از نعوظ انحنای کجی از وسط آلت کامل معلوم میشه؛اززمانی که یادم میاد این مشکل رو داشتم؛ودر نزدیکی مشکل ایجاد کرده؛ومقاربت دردناکی ایجاد میکند.بعد از نعوظ کاملاًسفت شده ودر وسط آلت به سمت پایین انحنا وجود دارد وبه هیچ سمتی نمی توان حرکت داد؛در انجام پوزیشین های جنسی مختلف مشکل ایجاد میشه.خواهشاً راهنمایی فرمایید.ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام تنها راه اصلاح کجی الت جراحی هست
  • تصویر کاربر علی شنبه ۷ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده ۲۹ سالمه و آلت تناسلیم موقع نعوض به سمت بالا منحرف و خیلی سفت میشه طوری که وقتی لمس میکنم انگار تمام آلت یه تیکه چوبه
    ممنون میشم راهنماییم کنید که راه درمانش چیه نیاز به جراحی داره یا با دارو قابل حله و هزینش حدودن چقدر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام لطفا یک عکس از الت خود در حالت حداکثر نعوظ طوریکه انحراف مشخص باشد برایم بفرستید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر