رژیم غذایی که باعث نابودی زندگی جنسی شما می شود!

آخرین بروزرسانی: 16 بهمن 1401

در این مقاله می خوانید

علت های زیادی می توانند نعوظ شما را دچار مشکل کنند. عدم سلامت قلبی، استعمال دخانیات، برخی داروهای خاص یا رژیم غذایی نامناسب میتواند، عامل اختلال نعوظ در شما باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با غذاهای مضر برای نعوظ و یا رژیم غذایی که باعث نابودی زندگی جنسی شما می شود، صحبت کنیم…

غذاهای مضر برای نعوظ

رژیم غذایی خسته کننده، میزان غذاهای مصرفی و دفعات مصرف غذا می توانند سطح انرژی، جریان خون و هورمون ها را مختل کنند. همانطور که غذاهای زیادی برای تقویت اسپرم، سلامت نعوظ و افزایش سطح تستوسترون کمک می کنند، پس به طور طبیعی، برخی عادات غذایی بد نیز بر روی فعالیت جنسی شما تاثیر می گذارند. در ادامه 6 راه نابودکننده فعالیت جنسی با رژیم غذایی و راه های مقابله با آن ها را بررسی می کنیم.

1. مصرف بیش از حد تنقلات

قلب سالم باعث رابطه جنسی سالم می شود. همانند تمرینات ورزشی، یک رابطه جنسی خوب به قدرت، استقامت و مقاومت نیاز دارد. به عبارت دیگر، هر نوع عادت غذایی که برای بدن شما مضر باشد، برای فعالیت جنسی شما نیز مضر است. در حقیقت، اگر قلب دچار مشکل شود، می تواند جریان خون به آلت تناسلی را متوقف کند و زمینه را برای اختلال نعوظ (ED) هموار سازد.

مصرف غذاهای چرب و ایجاد اختلال نعوظ

مصرف بیش از حد تنقلات و رژیم غذایی سرشار از چربی های ناسالم و قندهای مصنوعی می تواند مساله را بدتر کند. معمولاً مردان چاق دارای سطح تستوسترون کمتری می باشند. اما این بدان معنی نیست که تمام افراد سنگین وزن، سطح تستوسترون کمی دارند، اما احتمال آن بیشتر می باشد.

یک رژیم غذایی مغذی و متنوع  و حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته به کاهش میزان چربی بدن کمک می کنند و به طور طبیعی سطح تستوسترون را افزایش می دهند. هرچه بدن شما تحمل فعالیت بدنی و ورزش را داشته باشد، رابطه جنسی طولانی تر و قوی تری خواهید داشت.

2. مصرف قهوه بدون کافئین

مصرف روزانه قهوه ممکن است نقش مهمتری از تصور شما بر روی فعالیت جنسی داشته باشد، زیرا مصرف کافئین می تواند بر روی گردش خون شما تأثیر بگذارد. در یک مطالعه مقدماتی در انجمن قلب آمریکا گزارش شده است، افرادی که یک فنجان قهوه کافئین دار می نوشند (به طور معمول حدود 100 میلی گرم کافئین) در 75 دقیقه بعدی، افزایش 30 درصدی جریان خون را در مقایسه با افرادی که قهوه بدون کافئین مصرف کرده اند، تجربه کردند.

مصرف قهوه بدون کافئین

محققان این نظریه را مطرح می کنند که کافئین ممکن است عملکرد عروق خونی کوچک شما را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد که هر دو نشانه خوبی برای قلب می باشند. این بدان معنی است که می تواند به نفع آلت تناسلی نیز باشد. بخش عمده ای از سلامت جنسی مربوط به افزایش جریان خون می باشد، زیرا جریان خون بهتر باعث نعوظ بهتر می شود.

3. مصرف بیش از حد الکل

اگرچه مصرف مشروبات الکلی ممکن است حال شما را خوب کند، اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلاتی می شود. الکل منجر به افسردگی می شود، بنابراین می تواند تحریک جنسی را سرکوب کرده و جریان خون را در داخل و خارج آلت تناسلی تغییر دهد.  

مصرف زیاد الکل می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد، در حالی که سطح استروژن را افزایش می دهد. این امر می تواند میل جنسی را کاهش داده، روحیه را تضعیف و رسیدن به ارگاسم را دشوار کند.

مصرف بیش از حد الکل

طبق تعریف موسسه ملی سوء مصرف الکل، نوشیدن 4 نوشیدنی در روز یا 14 نوشیدنی در هفته مصرف بیش از حد گفته می شود. تحقیقات همچنین نشان می دهند که مصرف مزمن می تواند به طور دائمی به سلول های بیضه آسیب برساند و توانایی بچه دار شدن را در آینده تحت تأثیر قرار دهد.

مصرف هرچه بیشتر الکل، نعوظ را سخت تر می کند. یک نوشیدنی احتمالاً مشکلی ایجاد نمی کند، اما هرچه الکل بیشتر مصرف شود، احتمال اختلال در نعوظ بیشتر می شود.

4. اختلال نعوظ و مصرف زیاد قند

شکر مخرب جنسی از چند جهت می باشد. نخست اینکه، “رژیم های غذایی حاوی قند زیاد بر روی سلامت کلی قلب و عروق تأثیر می گذارند، که متعاقباً بر روی سلامت آلت تناسلی نیز تأثیر خواهند داشت.

شکر همچنین با کاهش سطح تستوسترون میل جنسی را کاهش می دهد. در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد، محققان سطح تستوسترون را در پسران 19 تا 74 ساله پس از خوردن 75 گرم قند اندازه گیری کردند که این دو برابر مقدار توصیه شده برای مردان در روز می باشد. سطح متوسط تستوسترون در آن ها پس از مصرف قند، 25 درصد کاهش یافته بود که تا دو ساعت نیز سرکوب شده بود.

اختلال نعوظ و مصرف زیاد قند

اگر قند زیادی مصرف می کنید، احتمالاً اختلال در نعوظ خواهید داشت و زودتر خسته می شوید. قند می تواند در مغز باعث خاموش شدن سلول های عصبی هشیاری شود. در صورت امکان بهتر است از قندهای طبیعی مانند قندهای میوه استفاده کنید. مردان در روز نباید بیش از 36 گرم قندهای مصنوعی مانند نوشابه مصرف کنند.

5. وعده های غذایی حجیم 

وعده های حجیم، جزو غذاهای مضر برای نعوظ است، می تواند سرعت فعالیت جنسی را کاهش دهد. این امر نه تنها منجر به افزایش وزن می شود، بلکه شما را در معرض افت شدید انرژی قرار می دهد. اگر بیش از حد غذا می خورید، به ویژه کربوهیدرات و شکر، ممکن است بیش از حد احساس خستگی کنید. مصرف کربوهیدرات ها به سرعت قند خون را افزایش می دهد. بدن با افزایش انسولین، بیشتر سعی در مقابله با آن دارد و باعث احساس خستگی می شود.

وعده های غذایی حجیم و ایجاد اختلال نعوظ

بنابراین سعی کنید در طول روز بیشتر غذا بخورید، نه اینکه یک وعده غذایی حجیم داشته باشید. بنابراین به جای سه وعده غذایی حجیم، چهار یا پنج وعده غذایی کوچکتر پر از پروتئین و کربوهیدرات های ساده و فیبر مانند جو دوسر، کینوا و سبزیجات را در نظر بگیرید.

6. اختلال نعوظ و رژیم غذایی وگان

رژیم غذایی وگان می تواند عواقب ناخواسته ای را بر روی فعالیت جنسی به همراه داشته باشد. با وجود مزایای زیاد مصرف میوه و سبزیجات، عدم مصرف محصولات حیوانی منجر به کمبود ویتامین D می شود که برای آلت تناسلی مفید نمی باشد …

اختلال نعوظ و رژیم غذایی وگان

در حقیقت، کمبود ویتامین D یکی از اولین مواردی است که در مشکل اختلال نعوظ مورد بررسی قرار می گیرد. کمبود D می تواند خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش دهد. هنگامی که ویتامین D کافی دریافت نکنید، بدن ممکن است به اندازه کافی اکسید نیتریک، برای عملکرد بهتر عروق خونی تولید نکند.

موسسه بهداشت جهانی مصرف حداقل 600 واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز را توصیه می کند، اما بسیاری از سازمان ها بیش از این میزان را پیشنهاد می کنند. برای سلامتی جنسی، اکثر بیماران باید 2000 تا 5000 IU ویتامین D3 مصرف کنند.

شما می توانید این میزان را از نور خورشید نیز دریافت کنید. ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی تن، تخم مرغ، شیر غنی شده و پنیر نیز گزینه های خوبی هستند.

دکتر شهریار ناطق متخصص اورولوژی

درمان زودانزالی با داپوکستین و تکنیک های سکس تراپی

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رامکال یکشنبه ۱۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پر امید باشید .
    من پارسال مطب خدمتتون رسیدم . ( از یکی از شهرستان های جنوب کشور )
    آلت تناسلیم خیلی کوچیکه ، بیضه هام هم کوچیکن و کمبود تستوسترون دارم و موهای صورت و سینه ام هم کمه . من ۲۶ ساله هستم .
    شما برام ۳ عدد آمپول تستوسترون و ۳ عدد آمپول ناندرلون تجویز کردید و گفتید هر دو هفته یکی در میان بزنمشون که افاقه ای نکرد .
    آقای دکتر من خیلی داغونم به خدا شما بهم گفتید که با عمل یکی دو سانت به طول آلتت اضافه میشه و منو با این جمله نابود کردین ، در حالی که در فایل ها بی که تعبیه کرده بودید گفته بودید بین ۳ تا ۵ سانتی متر افزایش طول خواهید داشت .
    من بیضه هام هم خیلی کوچیکه چی کار باید کرد ، حداقل بیاد پایین تر .
    عمل جدا سازی آلت تناسلی و اضافه کردن غضروف از دنده به آلت تناسلی شما نظرتون راجع بهش چیه ؟ میشه روی بنده هم صورت بگیره
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام بنده که حضور ذهن ندارم اما روش جراحی در هر شخص با توجه به اناتومی آن فرق میکند
  • تصویر کاربر مهران دوشنبه ۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 1447 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من عمل کجی آلت انجام دادم و گفتن اسکافولد بزاری داخل آلت بهتره و من گذاشتم باعث حجیم تر شدن آلتم شده خواستم بدونم این اسکافولد غیر از حجیم کردن آلت چه فایده ی دیگه ای داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      سلام بنده تا به حال رفرنسی برای استفاده از اسکافولد در الت ندیده ام. راه های زیادی برای افزایش سایز الت وجود داره مثل جراحی الت، تزریق ژل به الت یا چربی . تو لینک زیر کامل در این رابطه توضیح دادم:
      https://drshnategh.com/7430 

  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام . خسته نباشید
    بنده 20 ساله با وزن 74 با قد 175
    عکس های آلت تناسلی در حالت شل و کشیده ارسال کردم لطفا بگید آلت بنده نرمال و طبیعی هستش از نظر طول و قطر ؟؟؟
    بنده بسیار نگرانم در مورد طول آلت که در آینده به مشکل برنخوره .
    ممنونم از شما
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۳ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام در ظاهر نرمال است اما اگر معاینه شوید بهتر می‌توانم نظر دهم
  • تصویر کاربر بهمن جمعه ۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 638 مشاهده پرسش
    سلام خیلی وقته که اصلا تمایلی به نزدیکی به همسرم رو ندارم و همسرم ازاین بابت خیلی ناراحته وار طرفی آلتم هم نازک وهم کوچیکه ‌‌چکارباید بکنم ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام لطفا به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 847 مشاهده پرسش
    باسلام اقای دکتر من ۴۰ سالمه و مشکل کوچکی الت تناسلی دارم ودو مرتبه هم تهران بیمارستان ابن سینا عمل افزایش الت انجام دادم ولی نتیجه خوبی نگرفتم والتم در حالت نعوض بین ۱۰تا ۱۱ سانت هست خواهشن راهنمایی بفرمایید.ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام لطفا به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر Hamed شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 307 مشاهده پرسش
    سلام و احترام
    من ۲۵ سال دارم و مجرد هستم در سال ۹۵ عمل واریکوسل گرید ۳ انجام دادم و الان با سونوی رنگی عود تشخیص داده شده از طرفی مدت ۵ ماه است که بیضه سمت راستم درد میکنه و حتی به حالت خوابیدن به پشت هم دردش آروم نمیشه دکتر برایم آزمایش اسپرم نوشتن انجام دادم و فایلش پیوست شده
    حالا
    ۱_ نیاز به عمل مجدد دارم ؟
    ۲_ ممکنه شروع واریکوسل سمت راست باشه ؟
    ۳_ واریکوسل باعث کوچکی بیضه میشه ؟
    نیاز به مراجعه حضوری هست ؟
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۱۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام در مورد عود واریکوسل با توجه به نرمال بودن اسپرم نیازی به جراحی نیست در مورد بیضه راست بهتر است معاینه شوید
  • تصویر کاربر کریم سه شنبه ۱۰ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام.من 21 سالمه و کمی آلتم به سمت پایین انحنا داره.باتوجه به عکسی که فرستادم آیا احتیاجی به درمان هست؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق سه شنبه ۱۰ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام اگر در رابطه مشکلی ندارید خیر
  • تصویر کاربر nima یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    ببخشید من ۱۶سالمه الت تناسلیم به سمت بالا انحراف پیدا کرده میخواستم ببینم مشکلی در اینده به وجود نمیاره؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام لطفا عکس واضح به شماره ۰۹۱۲۹۷۲۷۷۸۰ واتس اپ کنید
  • تصویر کاربر شروین شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بهترین راه برای درمان‌این‌انحراف آلت چیه و تینکه اگه به عمل نیازه هزینش چه قدر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام،الت شما نیازمند جراحی است هزینه جراحی پس از معاینه مشخص میشود
درحال دریافت اطلاعات