پروتز الت تناسلی + میزان رضایت بیمار

آخرین بروزرسانی: 14 آذر 1402

در این مقاله می خوانید

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی که به آن پروتز آلت تناسلی نیز گفته می شود، یک روش درمانی برای بازیابی عملکرد جنسی در مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) می باشد. در صورتی که اختلال نعوظ فرد به طور طبیعی و یا با درمان های پزشکی دیگر برطرف نشود، جراحی ایمپلنت آلت تناسلی یکی از گزینه های درمانی برای این افراد می باشد. 

در این روش نوعی پروتز که شامل یک جفت میله سیلیکونی انعطاف پذیر است، طی عمل جراحی در آلت تناسلی فرد قرار داده می شود. پروتز آلت تناسلی انواع مختلفی دارد اما بسیاری از مردان، استفاده از پروتزهای هیدرولیک بادی را ترجیح می دهند. چرا که این نوع پروتزها به مردان اجازه می دهد در زمان دلخواه نعوظ داشته باشند.

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی معمولاً زمانی استفاده می‌شود که اختلال نعوظ علت پزشکی مشخصی داشته باشد و این مشکل به طور طبیعی و یا با سایر روش های درمانی دیگر از جمله دارو درمانی، بهبود نیابد و یا گاها برای درمان عارضه ای استفاده می شود که در آن، زخم شدن آلت تناسلی باعث کج و یا خمیده شدن آن هنگام نعوظ می شود.

ایمپلنت آلت تناسلی

نحوه عملکرد پروتز آلت تناسلی

پرکاربرد ترین پروتز های آلت تناسلی، ایمپلنت های بادی هستند که با باد کردن آن، حالت نعوظ ایجاد می شود. پروتز بادی شامل دو سیلندر، یک مخزن و یک پمپ است که طی عمل جراحی در بدن فرد قرار داده می شود. سیلندرها در آلت تناسلی قرار می گیرند و از طریق یک لوله به مخزن مایع متصل می شوند. این مخزن در زیر عضلات تحتانی شکم قرار داده می شود. یک پمپ نیز به این سیستم متصل است که در زیر پوست کیسه بیضه، بین بیضه ها قرار می گیرد.

برای باد کردن پروتز کافی است پمپ فشار داده شود. این کار هیچ گونه فشاری به بیضه ها وارد نمی کند. پمپ، مایع را از مخزن به سیلندرهای درون آلت تناسلی منتقل می کند و سیلندرها باد می شوند. به این ترتیب، نعوظ ایجاد می شود. چنانچه شیر تخلیه در پایه پمپ فشار داده شود، مایع به مخزن باز می گردد و سیلندر ها تخلیه می شوند و حالت نعوظ از بین می رود.

میزان موفقیت پروتز آلت تناسلی 

حدود 90 تا 95 درصد از پروتزهای بادی موثر هستند و نعوظ مناسب برای برقراری رابطه جنسی را ایجاد می کنند. میزان رضایت بیماران از این گونه پروتزها بسیار بالاست و معمولا 80 تا 90 درصد مردان از نتایج آن رضایت دارند.

بعد از جراحی پروتز آلت تناسلی، رابطه جنسی فرد چگونه است؟

هنگامی که پروتز باد و متورم می شود، آلت تناسلی را سفت و ضخیم می کند که حالتی شبیه به نعوظ طبیعی آلت دارد. البته نعوظ ایجاد شده اغلب کوتاه تر از حالت طبیعی است. با این حال، مدل ‌های جدیدتر این پروتزها، سیلندرهایی دارند که علاوه بر ضخامت و سفتی آلت تناسلی، طول آن را نیز افزایش می‌دهند. پروتز آلت تناسلی، تاثیری بر روی سر آلت ندارد و باعث سفت شدن آن نمی شود.

پروتز آلت تناسلی تغییری در حس پوست آلت تناسلی و توانایی مرد برای رسیدن به ارگاسم ایجاد نمی کند. انزال فرد نیز تغییری ندارد. به این ترتیب، پروتز آلت تناسلی بر روی احساس طرفین هنگام برقراری رابطه جنسی تاثیر چندانی نمی گذارد. با این حال، هنگامی که پروتز در آلت تناسلی قرار داده می شود، ممکن است واکنش طبیعی نعوظ از بین برود و مردان معمولا نمی توانند بدون باد کردن پروتز به نعوظ برسند. اگر پروتز برداشته شود، ممکن است فرد دیگر هرگز نعوظ طبیعی نداشته باشد.

آیا پروتز یا ایمپلنت آلت تناسلی عوارضی بهمراه دارد؟

هیچ عمل جراحی کاملاً بی خطر و بدون عوارض نیست. عوارض احتمالی پروتز آلت تناسلی میتواند شامل موارد زیر باشد:

آیا دیگران متوجه وجود پروتز در آلت من می شوند؟

پروتز آلت تناسلی کاملا در داخل بدن قرار می گیرد و به هیچ وجه، جلب توجه نمی کند. مردانی که عمل جراحی ایمپلنت آلت تناسلی انجام داده‌ اند می‌توانند اسکار کوچکی را در محل اتصال آلت تناسلی به کیسه بیضه خود ببینند، اما دیگران نمی‌توانند متوجه وجود پروتز در آلت تناسلی فرد شوند.

دکتر شهریار ناطق متخصص اورولوژی در تهران 

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر H یکشنبه ۱۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من قدم 194 وزنم هم بیشتر از 150 کبلو گرم هست طول الت در حالت نعوظ10cm هست بعد از لاغری حداقل چند سانت طول افزایش داره؟ نیاز به عمل جراحی دارم؟ تو بچگی هم توپ خورده ممکن هست دلیل رشد نکردن این باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام ابتدا باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بهترین ژل برای تزریق به الت چیه و معمولا فقط ۵ سی سی تزریق میشه یا بیشتر هم میشه و هر سی سی ژل چقدر قیمتشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام در کلینیک ما بین ۲۰ تا ۳۰ سی سی تزریق میشود قیمت هر ۱۰ سی سی با تزریق ۷/۵ میلیون است
  • تصویر کاربر راز پنجشنبه ۱۱ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار. بنده چند سال پیش یه علامت شبیه با علاقه شکستگی آلت داشتم و الانم التم کمی کج البته در حالت دعوت کج نیست ولی در حالت خابیده یه خورده کج میباشد الان چند سالی میشه که ازدواج کرده ام و هشت، نه ماهی هست که اقدام به بچه دار شدن کردیم ولی فعلا هیچ خبری نیست میخواستم بدونم که آیا مشکلی وجود دارهداره، باید چه کنم؟ باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام لطفا سونوگرافی رنگی از بیضه و آزمایش اسپرم انجام دهید
  • تصویر کاربر امین یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من ۲۷ سالمه التم حالت خمیدگی موزی شکل داره که خیلی حساس نیستم روش ولی انحرلف به چپ هست که نگرانم کرده در حالت نعوظ که عکسش رو میفرستم براتون من تاحالا دخول نداشتم نمیدونم این کجی غیر عادیه یا عادیه ،عکس حالت عادی و نعوظ ارسال کردم مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام،بهتر است جراحی کنید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر