تزریق چربی به لابیا (واژن)

آخرین بروزرسانی: 17 آذر 1401

در این مقاله می خوانید

آیا می‌دانید با استفاده از بافت چربی بدن، می‌توان لابیا ماژور را به حالت پر، بدون چروک و جوان خود بازگرداند؟ محبوبیت پیوند چربی برای لابیا ماژور، به دلیل رویکرد طبیعی و فواید آن برای سلامت زنان، رو به افزایش می باشد. با استفاده از این فرایند می‌ توان رایج ترین علایم افزایش سن را بر طرف نمود و با تزریق چربی اضافی، که از نواحی دیگر بدن خود شخص استخراج شده، پری و جوانی را به لابیا و اندام جنسی زنانه باز گرداند. 

پس از برداشتن چربی اضافی از بدن شخص، این بافت در داخل دستگاه تصفیه می شود. سپس جراح، می تواند به طرز ماهرانه ای چربی تصفیه شده را، مجدداً به نواحی دلخواه در لابیا ماژور تزریق کند.

چه کسانی نیازمند تزریق چربی به لابیا هستند؟

انتقال چربی می‌تواند روش مناسبی برای اضافه کردن حجم طبیعی به لابیا باشد. بافت چربی، همانند پر کننده های مصنوعی پوستی (dermal filler) سبب بهبود ظاهر لابیا می گردد. برای حصول نتایج ماندگارتر، تزریق چربی نسبت به استفاده از جایگزین های مصنوعی، روش مناسبتری می باشد. برای انجام این نوع جراحی، مراجعین باید به اندازه کافی چربی در بدن خود داشته باشند. در صورت تمایل، برای اطلاع از وضعیت خود و اینکه آیا واجد شرایط این عمل هستید، با پزشک متخصص مشورت کنید.

تزریق چربی به واژن

مزایای تزریق چربی به لابیا 

در طول فرآیند طبیعی افزایش سن، لابیا ماژور ممکن است به مرور نازک تر شود. برای زنانی که می‌ خواهند حجم لابیا را افزایش دهند و حالت جوانی آن را باز گردانند، پیوند چربی می‌تواند اثرات فوق‌العاده‌ای داشته باشد. طبیعی بودن این روش مزایای دیگری نیز دارد. از آنجایی که در این عمل از چربی بدن خود فرد استفاده می شود، احتمال بروز هر گونه واکنش منفی و پس زدن پیوند توسط بدن، کاهش پیدا می کند.

مراحل تزریق چربی به لابیا 

انتقال چربی، یک فرآیند دو قسمتی است که شامل برداشتن بافت چربی و سپس تزریق آن به لابیا می باشد. از آنجایی که در این روش،مقدار خیلی کمی از بافت چربی نیاز داریم، ممکن است پزشک از تزریق بی حسی موضعی یا آرام بخش داخل وریدی برای برداشت این بافت استفاده نماید. 

در ابتدا، پزشک از لیپوساکشن برای برداشتن چربی استفاده می‌کند. این بافت احتمالا از باسن، پهلو یا شکم شخص استخراج می گردد. پس از برداشتن چربی، می توان آن را تصفیه نمود و سپس چربی تصفیه شده در داخل سرنگ های تزریق قرار می گیرد. پزشک از تکنیک‌های متنوعی برای تزریق چربی استفاده می‌کند و این کار را از زوایای مختلف انجام می دهد، که انتشار چربی در لابیا، تا حد ممکن (برای صاف بودن) به حداکثر برسد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی 

شخص باید تا زمانی که بتواند به همراه یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود به خانه باز گردد، تحت نظر تیم جراحی قرار داشته باشد. برای بررسی نتایج نهایی و نظارت بر روند بهبودی، فرد باید یک هفته بعد از عمل مجدداً به پزشک مراجعه نماید. وجود تورم و کبودی در محل لیپوساکشن، و همچنین در ناحیه پیوند در لابیا، ممکن است سبب ایجاد احساس ناراحتی گردد.

سوالات متداول پیوند چربی به لابیا

چه چیزی باعث می گردد که لابیا نازک و چروکیده شود؟

روند طبیعی افزایش سن می تواند باعث شود که لابیا ماژور، حالت صاف و پرحجم خود را از دست بدهد. علاوه بر این، زایمان می تواند در ظاهر لابیا ماژور تأثیر زیادی داشته باشد. با گذشت زمان، این عوامل می توانند بر سستی لابیا اثر بگذارند و و سبب ناخشنودی فرد از ظاهر آن گردند.

آیا پیوند چربی باعث سفت شدن آن می شود؟

پیوند چربی به لابیا می تواند ظاهر و حجم این ناحیه را بازگرداند؛ در نتیجه تا حدی ممکن است به سفت شدن و افزایش کشیدگی لابیا کمک کند. با این حال، در صورت تمایل به بازگرداندن سفتی و کشیدگی کلی این ناحیه، ممکن است علاوه بر پیوند چربی، به درمان با لیزر نیز نیاز داشته باشید.

آیا نتایج حاصل از تزریق چربی به لابیا دائمی است؟

نتایج پیوند چربی به لابیا می تواند مدت زیادی دوام داشته باشد. با این حال، برخی از عوامل مانند افزایش سن، بر نتایج بدست آمده تأثیر می گذارند. در این مورد، می‌ توان با انجام درمان های مراقبتی سبک تر، به حفظ و افزایش ماندگاری نتایج به دست آمده کمک کرد.

برای دریافت نوبت مشاوره برنامه ریزی کنید

انتقال چربی می تواند راهی فوق العاده برای افزایش حجم، صاف کردن خطوط و برجسته کردن زیبایی شما باشد. توصیه می کنیم که اطلاعات بیشتری در مورد عمل انتقال چربی و اینکه چگونه این عمل می تواند به افراد، در دستیابی به اهداف زیبایی کمک نماید، کسب کنید. این روش می تواند یک انتخاب عالی برای مراجعینی باشد که خواهان تغییرات طبیعی و ماندگاری بیشتر نتایج هستند.

دکتر شهریار ناطق متخصص اورولوژی 

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر