علت درد حین رابطه جنسی در مردان

آخرین بروزرسانی: 28 آذر 1401

در این مقاله می خوانید

درد در طول رابطه ی جنسی، فقط محدود به زنان نمی شود، چرا که بسیاری از مردان نیز درد در حین رابطه جنسی را تجربه می کنند. تجربه ی این مشکل ممکن است نه تنها عملکرد جنسی، بلکه لذت جنسی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. درد در رابطه ی جنسی حتی می تواند اثرات روانی طولانی مدتی مانند ترس از دخول داشته باشد که منجر به ناتوانی جنسی می شود. 

علت درد حین رابطه جنسی در مردان

اگر مردان در طول رابطه ی جنسی درد دارند، نباید در سکوت رنج ببرند. این درد می تواند چندین علت احتمالی داشته باشد. دلایل زیر را مرور کنید تا ببینید آیا این مشکلات به شما مربوط می شوند و یا اگر مطمئن نیستید منبع دردتان چیست، با پزشک خود در مورد این علل احتمالی صحبت کنید.

1_ عفونت های مقاربتی در مردان 

درد می تواند بعلت عفونت های مقاربتی در مردان  از قبیل هرپس یا گنوره آی درمان نشده رخ دهد که موجب سوزش، خارش، زخم، برجستگی یا تاول بر روی آلت تناسلی یا مقعد می شود. اگر به دلایلی فکر می کنید که به یک عفونت مقاربتی مبتلا شده اید، برای آزمایش به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. هرچه زودتر از آلوده شدن خود باخبر شوید، زودتر می توانید تحت درمان قرار بگیرید و با اثرات این عفونت ها مقابله کنید. 

2_ مشکلات پوستی

مردان ختنه نشده می توانند به فیموزیس یا پوست ختنه گاه سفت مبتلا باشند. زمانی که پوست ختنه گاه سفت باشد عمدا به عقب کشیده میشود و یا در زمان نعوظ، پوست ختنه گاه می تواند دچار پارگی، خونریزی، ورم و درد شود. این مشکل با پمادهای آلت تناسلی یا ختنه ی بزرگسالان رفع می شود. با پزشک خود در مورد گزینه های احتمالی صحبت کنید.

3_ کجی آلت تناسلی

انحنای غیر طبیعی یا کجی آلت تناسلی می تواند موجب نعوظ های دردناک یا مشکل در فعالیت فیزیکی شود. انحنا می تواند مربوط به شرایطی مانند هیپوسپادیاس باشد که مجرای ادراری به جای باز شدن از نوک آلت تناسلی از زیر آن باز می شود. اگر در شرایطی به نام بیماری پیرونی، زخمی روی آلت تناسلی ایجاد شده باشد، به مرور زمان انحنای غیرطبیعی ایجاد می شود، یا بافت اسکار ناشی از ضربه ها یا عفونت های گذشته می تواند علت نزدیکی دردناک باشد.

4_ وجود ضایعات روی آلت تناسلی

ضایعات روی آلت تناسلی، به جز موارد مربوط به عفونت های مقاربتی، ممکن است به دلیل سرطان های آلت تناسلی باشند. همچنین ممکن است کیسه های آبسه روی آلت تناسلی وجود داشته باشند. کیست های خوش خیمی مانند کیست های چربی نیز می توانند روی پوست آلت تشکیل شوند. تمام این ضایعات می توانند موجب درد به هنگام نزدیکی شوند. 

5_ پریاپیسم

پریاپیسم، با تحریک جنسی ایجاد نمی شود و در آن نعوظ مداوم و طولانی اتفاق می افتد که با درد همراه است.

6_ آلرژی

برخی از مردان ممکن است به مایعات واژینال یا مواد شیمیایی موجود در وسایل ضدبارداری، واکنش آلرژیک را تجربه کنند. اگر به لاتکس یا دیگر انواع وسایل جلوگیری از بارداری حساسیت دارید، پزشک می تواند به شما کمک کند.

7_ حساسیت بیش از حد

آلت تناسلی ممکن است پس از ارگاسم و انزال بسیار حساس شود که منجر به درد نزدیکی مداوم می شود. پس ممکن است نیاز باشد که تعداد دفعات رابطه ی جنسی با همسر خود را در یک روز معین محدود کنید. شما می توانید برای لذت بردن از رابطه با همسرتان، به دنبال راههای دیگری غیر از نزدیکی باشید.

8_ اختلالات پوستی

اختلالات پوستی غیر آلرژیک مانند بالانیت زون، لیکن پلان فرسایشی، لیکن اسکلروزیس و سرطان آلت تناسلی ممکن است موجب درد به هنگام نزدیکی شوند.

چه زمانی باید به پزشک اورولوژ مراجعه کنید?

اگر شما درد در رابطه ی جنسی را تجربه می کنید، باید توسط پزشک معاینه شوید. تا زمانی که درمان نشده اید، سعی در برقراری رابطه جنسی نداشته باشید. اگر درد شما ناشی از عفونت باشد، این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می کند، زیرا ممکن است ناخواسته عفونت را به همسر خود انتقال دهید.

دکتر شهریار ناطق متخصص اورولوژی در تهران 
مشاوره آنلاین با متخصص اورولوژی

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام 2سال تبخال تناسلی گرفتم هرموقه شرابخوری تبخال تناسلی میزنه بیرون چکارکنم که هرموقه سرمامیخورم تاوقتی نزده بیرون معالجه کنم چی بخورم اقای دکتر بیچارم کرده
    ایا درمان قطعی داره اگه نذاره ی قرص قوی
    معرفی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام داروی ضد ویروس،داروی تقویت سیستم ایمنی همراه با تغییر سبک زندگی
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت شما،سوال من در مورد این هست که گاهی اوقات پس از رابطه جنسی دچار درد در ناحیه آلت تناسلی خود میشوم،راه درمان چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام مصرف انتی بیوتیک و ضد التهاب
  • تصویر کاربر شیرین دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام
    من دو ماه ازدواج کردم، یک ماه پیش متوجه برجستگی در لبه های کوچک شدم. به دکتر زنان مراجعه کردم تست پاپ اسمیر و hpv کم خطر و پر خطر دادم جواب هر دو منفی بود.
    الان بعد از یک ماه فکر میکنم این برجستگی ها بیشتر شده لطفا منو راهنمایی کنید این برجستگی ها آیا زگیل یا نه و با نمونه برداری بهتر مشخص میشه که زگیل یا خیر؟
    1. تصویر کاربر شیرین یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)
      خواهش میکنم پاسخ بدید.
    2. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام اینها وستیبولیت(التهاب لبه های واژن)هستند و ربطی به زگیل ندارند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر