عمل ابدومینوپلاستی یا زیبایی شکم

آخرین بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401

در این مقاله می خوانید

عمل ابدومینوپلاستی یا زیبایی شکم، راه حلی برای مشکل شکم آویزان اکثر مردان است. این رویکرد، نوعی جراحی است که بافت های چربی و پوست شُل شکم را خارج می کند. این عمل، همچنین یک عمل زیبایی محسوب می شود که ظاهر و اندازه شکم را بهبود می بخشد و عضلات شکمی را سفت می کند. اگر شما در ناحیه پهلوها و باسن نیز مشکل دارید، عمل ابدومینوپلاستی گرداگرد، برای شما گزینه ی بهتری باشد.

مزایای عمل زیبایی شکم برای مردان چیست؟

عمل جراحی شکم، برای افرادی مناسب است که اضافه وزن دارند و در باشگاه عضلات خود را تقویت کرده اند، اما هنوز مقداری چربی سرسخت و پوست شل از شکم آنها آویزان مانده است. زیباتر شدن ظاهر، افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس و مشارکت بیشتر در فعالیت های اجتماعی، همگی از مزایایی هستند که عمل ابدومینوپلاستی مردانه می تواند به شما ارائه دهد. بیماران گزارش کرده اند که پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی، احساس و ظاهر شادتری را تجربه کرده اند.

آیا من گزینه ی مناسبی برای عمل ابدومینوپلاستی هستم؟

در صورتی که از شرایط زیر برخوردار باشید، می توانید گزینه ی خوبی برای عمل زیبایی شکم مردانه باشید:

هزینه عمل ابدومینوپلاستی ۱۴۰۰

با عمل ابدومینوپلاستی، چند سایز می توانید کم کنید؟ 

عمل زیبایی شکم تا حد زیادی می تواند موفقیت آمیز باشد و باعث خارج شدن مقدار زیادی چربی و کم شدن چند سانت از دور شکم شما می شود. پس از عمل، در حالی که اندام شما لاغرتر و کشیده تر می شود، به وضوح می توانید کاهش وزن خود را مشاهده کنید. در اکثر موارد، شما همچنین متوجه می شوید که می توانید به مرور لباسهای تنگتری بپوشید. 

تعداد سایزهایی که کم می کنید، به نقطه شروع و نحوه تغییرات بدن شما پس از عمل بستگی دارد. بسیاری از زنان، پس از جراحی شکم 2 تا 3 سایز شلوار کم می کنند، اما برخی دیگر حتی سایزهای بیشتری کم می کنند. اگر شما پیش از جراحی پوست شل زیادی دارید، برای مثال می توانید 4 سایز شلوارکم کنید.

عمل ابدومینوپلاستی چقدر طول می کشد؟

نتایج حاصل از عمل ابدومینوپلاستی یا عمل زیبایی شکم، دائمی هستند. هر پوست وچربی که خارج می شود، دوباره بر نمی گردد. گرچه، ممکن است سلولهای چربی جدیدی در بدن شما رشد کنند و پوست دوباره کش پیدا کند. به همین دلیل انجام اقداماتی برای ماندگاری نتایج، از اهمیت زیادی برخوردار است. 

شما باید به یک سبک زندگی سالم پایبند باشید و نکاتی را رعایت کنید تا دوباره اضافه وزن پیدا نکنید، چرا که باعث جایگزین شدن چربی می شود و عضلات دوباره کشیده و ضعیف می شوند. شما باید یک برنامه ی ورزشی منظم داشته باشید تا قدرت عضلات خود را حفظ کنید. بارداری، موجب آسیب به نواحی عمل و از دست رفتن اثرات آن می شود، بنابراین توصیه می شود تنها زمانی این عمل را انجام دهید که دیگر قصد بارداری نداشته باشید.

چرا ابدومینوپلاستی 

در چه مواردی افراد، عمل ابدومینوپلاستی را انتخاب می کنند؟ 

1_ شکم افتاده ناشی از بارداری

یکی از دلایل اصلی انجام عمل زیبایی شکم این است که بدن خانم ها پس از بارداری تغییر می کند. با بزرگتر شدن جنین درون رحم، عضلات معده کشیده می شوند و همین موضوع منجر به آسیب زیادی به بدن می شود. بدن برخی از خانم ها به سرعت پس از بارداری به حالت اول بر می گردد، اما برخی دیگر هرگز شبیه قبل نمی شوند. 

بسیاری از زنان متوجه می شوند که با رژیم و ورزش مداوم برگشتن به اندام قبل از بارداری، غیر ممکن است. زیرا برخی از اثرات بارداری را نمی توان با تغییرات سبک زندگی جبران کرد. برای نتیجه دیدن، پوست این نواحی را فقط از طریق جراحی باید سفت کرد.

2_ پوست شل ناشی از کاهش وزن

گاهی اوقات افراد با از دست دادن مقدار زیادی چربی، با مقدار زیادی شلی پوست مواجه می شوند. زمانی که مقدار زیادی وزن کاهش پیدا می کند، مقدار زیادی پوست شل باقی می ماند. پوست می تواند در هر قسمتی از بدن قرار بگیرد، اما مقدار زیادی از آن در ناحیه شکم جمع می شود. متأسفانه، زمانی که افراد این موضوع را تجربه می کنند، دوباره با همان مشکلات احساسی قبل از کاهش وزن روبرو می شوند. 

آنها ممکن است در مورد شکل ظاهری خود احساس ناامنی کنند و از پوشیدن لباسهای خاص یا نشان دادن پوست خود خجالت بکشند. 

3_ کمر درد ناشی از اضافه وزن 

عضلات شکمی ضعیف، اغلب موجب کمر درد می شوند. کمر برای حمایت از تمام بالا تنه، به عضلات شکم نیاز دارد. زمانی که آن عضلات ضعیف می شوند، به کمر فشار وارد می شود و درد مزمن ایجاد می شود. عمل زیبایی شکم، آن عضلات را سفت تر می کند و فشار از روی کمر برداشته می شود. همچنین این عمل، کمر درد ناشی از عضلات شکمی ضعیف را کاهش می دهد و یا حتی از بین می برد.

4_ جای زخم

افرادی که جای زخم عمل های قبلی روی بدن آنها باقی مانده است، به خصوص اگر جای زخم عمودی باشد، می توانند این عمل را انجام دهند. بسیاری از خانم ها دریافته اند که عمل ابدومینوپلاستی به طور موفقیت آمیزی می تواند جای بخیه های سزارین آنها را از بین ببرد. عمل ابدومینوپلاستی همچنین می تواند دیگر علائم روی شکم مانند استرچ مارک یا ترک های پوستی را کاهش دهد، مخصوصاً اگر این نشانه ها در زیر ناف باشند.

5_ فتق شکمی

فتق شکمی هنگامی رخ می دهد که عضلات شکمی به بافت شکم، فشار وارد می کنند و معمولاً زمانی شناسایی می شود که عضلات در حین سرفه کردن تحت فشار قرار بگیرند. فتق شکمی را می توان ترمیم کرد، اما معمولاً قابل بازگشت است. عمل ابدومینوپلاستی با سفت کردن آن ناحیه، از وقوع مجدد آن جلوگیری می کند، به طوری که بافت ها نمی توانند از بین عضلات بیرون بزنند.

لیپو ساکشن یا ابدومینوپلاستی کدام برای من مناسب است؟

در صورتیکه حجم چربیهای اضافه شکم شما کم باشد جراحی لیپوساکشن برای شما مناسبتر است اما در مواردی که حجم چربیها زیاد باشد یا همراه با افتادگی پوست باشد بهتر است که ابدومینوپلاستی انجام شود
مزیت جراحی لیپوساکشن انجام جراحی از طریق ایجاد ۲ سوراخ کوچک روی شکم،عدم بستری شبانه در بیمارستان و دوره نقاهت کوتاهتر است هر چند که میزان برداشت چربی شکمی و کاهش سایز در جراحی ابدومینوپلاستی بیشتر است.

یکی از مزایای مهم ابدومینوپلاستی در آقایان کاهش چربیهای ناحیه زیر شکم، بالای آلت، کشیدن پوست شکم رو به بالا و بهتر شدن ظاهر اندام تناسلی آقایان است. همچنین می‌توان چربیهای ساکشن شده حین جراحی را در هم زمان (همگام با جراحی) به آلت تناسلی تزریق کرد تا باعث افزایش سایز و قطر آلت تناسلی شود.

فرآیند جراحی ابدومینوپلاستی 

در اتاق عمل، شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید و پزشک بین ناف و ناحیه شرمگاهی شما برشی ایجاد می کند. سپس پوست آن بلند می شود و برای سفت کردن عضلات شکمی از بخیه استفاده می شود، سپس بافت های چربی اضافه خارج می شوند و یک منفذ جدید برای ناف ساخته می شود، برای سفت شدن آن پوست بخیه می شود و پوست اضافی بریده می شود. سپس برش بسته می شود و عمل جراحی تمام می شود.

ریکاوری پس از عمل زیبایی شکم

در طول چند روز اول پس از جراحی، شما در ناحیه شکم ممکن است احساس سفتی و ناراحتی و مقداری ورم داشته باشید. این موارد، همگی علائم طبیعی پس از عمل هستند و به مرور زمان فروکش می کنند. جراح به خوبی از شما مراقبت می کند تا ناراحتی شما به حداقل برسد و تورم شما از بین رود. شما باید طبق دستورالعمل پزشک به طور منظم دارو مصرف کنید و برای کاهش ورم، لباس فشرده (گن) بپوشید. 

در هفته های بعد، مقداری فعالیت فیزیکی را می توان به آرامی از سر گرفت تا جریان خون افزایش پیدا کند و فرایند بهبودی سریعتر شود. با گذشت زمان، شما می توانید فعالیت های سخت تری را انجام دهید، گرچه به مدت 6 هفته پس از عمل، باید از برداشتن وسایل سنگین و به ویژه فعالیت های خسته کننده خودداری کنید. با جراح خود در مورد جزئیات یا دغدغه های خود مشورت کنید.

او ممکن است برای حفاظت شما در برابر عفونت، آنتی بیوتیک تجویز کند. همچنین، کمربند شکمی توصیه می کند و نحوه پوشیدن آن را به شما آموزش می دهد. این لباس از ناحیه شکمی شما پشتیبانی می کند و می تواند به سریع تر شدن بهبودی آن کمک کند. پیش از این که بتوانید تمام فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید، چندین هفته طول می کشد، اما اکثر افراد پس از تقریباً دو هفته می توانند به سر کار برگردند. زمانی که بخیه های شما بهبود پیدا می کنند، تغییرات سریعی را در بدن خود مشاهده می کنید و پس از تقریباً 6 تا 8 هفته، به نتایجی عالی می رسید.

دکتر شهریار ناطق متخصص اورولوژی در تهران

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم