مزایای تزریق چربی به آلت تناسلی مردان

آخرین بروزرسانی: 14 آذر 1402

در این مقاله می خوانید

تزریق چربی به آلت تناسلی، یک فرآیند کم تهاجم است که برای افزایش سریع سایز آلت (افزایش قطر و طول آلت تناسلی) انجام می شود. در این عمل، پزشک از روش لیپوساکشن برای برداشتن سلول‌ های چربی از یک منطقه از بدن فرد استفاده می ‌کند. سپس چربی استخراج شده، توسط دستگاه های مخصوصی پردازش می شود و چربی خالص مجددا به آلت تناسلی تزریق می‌ شود.

در روش تزریق چربی، برخلاف تزریق ژل به آلت، احتمال پس زده شدن توسط بدن وجود ندارد. اما به دلیل جذب مجدد چربی تزریق شده، نتایج حاصل از آن متفاوت و غیر قابل پیش بینی است.

تزریق چربی به آلت، چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

برای افزایش طول و قطر آلت تناسلی با روش تزریق چربی، از لیپوساکشن برای برداشتن سلول های چربی جهت تزریق مجدد به آلت تناسلی استفاده می شود. این کار به بهبود عملکرد جنسی مردان و یا بهبود اعتماد به نفس آنان کمک می کند.

تزریق چربی برای افزایش سایز الت مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به دلیل نارضایتی از ظاهر آلت تناسلی خود و یا به دلیل ابتلا به برخی ناهنجاری های ژنتیکی، به دنبال افزایش قطر و طول آلت تناسلی خود هستند، می توانند از این روش استفاده کنند. این روش برای افرادی که دچار برخی بیماری های مزمن هستند یا کسانی که انتظارات واقع بینانه ای از این عمل ندارند، توصیه نمی شود.

بهبودی پس از تزریق چربی به آلت تناسلی، چه موقع حاصل می شود؟

اکثر بیماران چند هفته بعد از عمل، به بهبودی دست می یابند. همچنین، بعد از چند روز می توان کار و برخی فعالیت های سبک را از سر گرفت. اما فعالیت های سنگین باید تا حدودا چهار هفته محدود شوند. فعالیت جنسی نیز بعد از یک الی دو هفته، مجاز است.

عوارض احتمالی تزریق چربی

اگرچه بزرگ کردن آلت تناسلی با تزریق چربی یک روش نسبتا ساده است، اما این عمل نیز مانند همه عمل های جراحی، ممکن است عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. عوارض احتمالی این روش می تواند شامل نکروز چربی (به دلیل کاهش خونرسانی به ناحیه)، تشکیل ندول، ایجاد برآمدگی، بازجذب چربی و همچنین کسب نتایج نامطلوب باشد.

نتایج تزریق چربی به آلت چه زمان مشاهده می شوند؟

نتایج حاصل از این روش بلافاصله قابل مشاهده است. بازجذب چربی توسط بدن، می تواند به میزان مختلفی اتفاق بیفتد. حتی گاهی اوقات ممکن است چربی تزریق شده به طور کامل بازجذب شود. به طور کلی، هیچ گونه راه حل کاملا موثر و ماندگاری برای بزرگ کردن آلت تناسلی جز جراحی وجود ندارد.

هزینه افزایش سایز با تزریق چربی 

هزینه این روش به محل تزریق، تخصص و مهارت پزشک، مدت زمان عمل و همچنین میزان مداخله انجام شده بستگی دارد.

ماندگاری تزریق چربی برای آلت تناسلی دائمی است؟

یکی از سوالات رایج در رابطه با این عمل، این است که آیا نتایج حاصل از این روش دائمی است یا خیر. لازم به ذکر است که نتایج حاصل از این روش در افراد متفاوت است و همه بیماران به نتایج یکسانی دست پیدا نمی کنند. با این حال، تزریق چربی می تواند یک راه حل دائمی برای بزرگ کردن آلت تناسلی باشد. 

البته، حتما در رابطه با نتایج مورد انتظار خود با پزشک صحبت کنید. وقتی چربی به آلت تناسلی تزریق می شود، طول عمر سلول های چربی محدود است. به طور کلی، بدن تمایل دارد تا مقداری از چربی تزریق شده را بازجذب کند. به همین دلیل، در برخی از بیماران نتایج اولیه بدست آمده با گذشت زمان ممکن است کاهش پیدا کند. 

تقریبا 30 درصد از چربی تزریق شده به آلت تناسلی، در ماه های بعد از عمل دوباره جذب می شود. با این حال، چربی باقی مانده ممکن است ماندگاری دائمی داشته باشد. به دلیل بازجذب شدن چربی تزریق شده بعد از عمل، پزشک ممکن است کمی بیشتر از حد نیاز چربی تزریق کند. 

چه افرادی می توانند متقاضی تزریق چربی به آلت تناسلی باشند؟

برای فهمیدن اینکه آیا تزریق چربی به آلت تناسلی، یک راه حل مناسب برای شما است یا خیر، باید با پزشک مشورت کنید. شما می توانید درباره هدف و علت انجام این عمل نیز با پزشک خود صحبت کنید. به طور کلی، افرادی که شرایط زیر را دارند، می توانند از این روش کمک بگیرند:

بعد از تزریق چربی به آلت تناسلی، چه انتظاراتی می توان داشت؟

بیشتر بیماران، پس از عمل دغدغه شروع مجدد فعالیت های خود را دارند. اگرچه نمی توان بلافاصله بعد از عمل فعالیت عادی داشت، اما اکثر بیماران بعد از چند روز استراحت، می توانند کارهای کم تحرک و فعالیت های سبک را از سر بگیرند. همچنین، بیماران می توانند دو تا چهار هفته بعد از عمل، انتظار بهبودی داشته باشند. 

نوبت های بعدی مراجعه به پزشک، به شما این امکان را می دهد تا پزشک روند بهبودی را ارزیابی کند و برای افزایش تدریجی سطح فعالیت ها، دستورالعمل هایی را به شما ارائه بدهد. به طور کلی، قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی، لازم است یک دوره بهبودی یک یا دو هفته ای داشته باشید. همچنین باید به مدت چهار هفته یا بیشتر (طبق دستور پزشک) از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های شدید اجتناب کنید. 

پزشک احتمالا دستورالعمل‌ ها و مراقبت‌ های بعد از عمل را به شما می ‌دهد تا به شما کمک کند دوره نقاهت کوتاه تر و بهبودی بیشتری داشته باشید. پزشکان معمولا راهکار های زیر را به بیماران توصیه می کنند:

مراحل انجام افزایش قطر آلت تناسلی با تزریق چربی

اولین مرحله برای بزرگ کردن آلت تناسلی با انتقال چربی، برداشتن چربی از قسمت های دیگر بدن است. چربی اغلب از نواحی مانند شکم و پهلوها استخراج می شود. بعد از تزریق داروی بی حسی برای راحتی بیمار در طول فرآیند برداشتن چربی، پزشک لیپوساکشن را انجام می دهد. 

برای دست یابی به بهترین نتایج، برداشتن سلول های چربی سالم یک امر ضروری است. هنگامی که چربی از بافت های اطراف جدا شد، از نوعی ساکشن برای استخراج سلول های چربی استفاده می شود. سپس چربی به طور خاصی پردازش می شود تا هرگونه سلول غیر چربی از بین برود و چربی خالص به دست بیاید. سپس پزشک چربی را با پلاسمای سرشار از پلاکت (PRP) خود بیمار، غنی سازی می کند.

PRP در ترمیم و بهبود عملکرد سلولی نقش دارد و به رشد سلول های چربی تزریق شده کمک می کند. سپس پزشک از یک کانول کوچک برای تزریق چربی غنی سازی شده در سرتاسر بدنه آلت تناسلی استفاده می کند. نحوه تزریق چربی به آلت تناسلی، در دست یابی به یک ظاهر طبیعی، تاثیر به سزایی دارد و چربی باید در سرتاسر بدنه آلت تناسلی به طور یکسان توزیع شود. 

به همین دلیل، اگر می خواهید از روش تزریق چربی برای بزرگ کردن آلت تناسلی خود استفاده کنید، حتما به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا به بهترین نتایج دست یابید.

برای مشاهده نمونه جراحی قبل و بعد از تزریق چربی به آلت میتوانید به اینستاگرام و یا یوتیوب دکتر شهریار ناطق متخصص اوولوژی در تهران مراجعه کنید.

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کند و طبق قوانین امکان تجویز دارو وجود ندارد.  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر