آیا اختلال نعوظ نشان دهنده بیماری قلبی است؟

آخرین بروزرسانی: 30 مهر 1402

در این مقاله می خوانید

یکی از عوامل مهمی که مردان باید آن را در نظر داشته باشند، ارتباط بین اختلال نعوظ و بیماری قلبی است. بیماری های قلبی یکی از عوامل نگران کننده، بین زنان و مردان است. 

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، بیماری قلبی در سال 2018، جان بیش از 640،000 نفر را گرفته است، به بیانی دیگر از هر 4 نفر، 1 نفر در آمریکا، به علت این بیماری کشنده جان خود را از دست داده است. این اعداد بسیار عجیب و ترسناک، نشانه ی اینست که نباید مشکلات قلبی خود را دست کم بگیرید. 

ارتباط بین اختلال نعوظ و بیماری قلبی

گردش خون سالم، یکی از عوامل سلامتی بدن، محسوب می شود. بنابراین هر محدودیت و اختلالی در گردش خون، باعث به هم ریختن عملکرد بدن شما می شود. آترواسکلروز یا گرفتگی عروق، یکی از عواملی است که می تواند گردش منظم خون را مختل کند. از علائم این بیماری، می توان به فشار خون پایین یا سرعت پایین جریان خون اشاره کرد، که می تواند باعث به وجود آمدن چالش هایی برای مردان شود. 

این چالش ها می تواند شامل مشکل در حفظ حالت نعوظ، به علت کم بودن غلظت خون در اندام تناسلی باشد. مشکل دیگری که به جریان خون مربوط است، اندوتلیوم یا اختلال در عملکرد، لایه های درون‌ رگ های خونی است. این مسئله می تواند موجب کند شدن جریان خون در قلب و آلت تناسلی شود.

⚠️آیا اختلال نعوظ، همیشه نشانه ای از وجود مشکل قلبی است؟

باید بدانیم که اختلال نعوظ(ED) همیشه نشانه ای از بیماری قلبی نیست. اما مردانی که ED را تجربه می کنند، بهتر است این مشکل را با پزشک خود به اشتراک بگذارند، تا از سلامت قلب خود مطمئن شوند.

سلامت قلب و گردش خون، تأثیر بسزایی در نعوظ و حفظ نعوظ مردان دارد، بنابراین هرگونه درمان برای بیماری قلبی تان می تواند، باعث بهبود مشکل نعوظ شما شود.

ارتباط بین اختلال نعوظ و بیماری قلبی

شرایط زیر می تواند برای افرادی که دچار اختلال نعوظ یا بیماری قلبی، یا هر دوی این ها هستند، مشکل ساز باشد:

دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی و جراح کلیه

علل بروز اختلال نعوظ و روش های درمان آن

لطفا به اشتراک بگذارید