برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

آخرین بروزرسانی: 22 مهر 1402

در این مقاله می خوانید

بروز زائده های روی ناحیه تناسلی، ادراری و مقعد، ایجاد احساس درد هنگام خروج ادرار و برقراری رابطه جنسی، بروز زائده‌هایی روی ناحیه تناسلی، ادراری یا مقعد جزء اصلی‌ترین علامت‌های آلودگی به ویروس HPV و زگیل تناسلی هستند. از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟ بدون مراجعه به پزشک و انجام تست‌های پزشکی به‌صورت دقیق، هیچ روشی برای تشخیص این بیماری وجود ندارد. اما سوال اصلی اینجاست که برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟ 

با پدید آمدن رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی متعدد پزشکی، تشخیص اینکه برای هر بیماری و علائمی باید به چه پزشکی مراجعه کرد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرد بیمار است. پاسخ‌های متفاوتی برای این سوال وجود دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا توضیح دهیم برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنید.

برای زگیل تناسلی در مردان به چه دکتری مراجعه کنیم؟

با انتقال ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV، زائده‌های گوشتی قهوه‌ای ‌رنگ یا صورتی رنگی در ناحیه تناسلی یا مقعد آقایان دیده می‌شود. این زائده‌ها روی نوک آلت تناسلی، بدنه ی آن، مقعد یا کیسه بیضه به وجود می‌آیند. به دلیل حساسیت دستگاه تناسلی آقایان بهتر است به پزشکی مراجعه کنید که در تشخیص و درمان زگیل تناسلی، تخصص کافی دارد. 

احتمالا در پاسخ، نام دکترهای مختلفی را بشنوید. ولی اگر شما یک آقا هستید، باید به یک دکتر اورولوژی مراجعه کنید. یک متخصص اورولوژی، دستگاه ادراری انسان شامل مثانه، حالب، کلیه‌ها و مجاری ادراری را به‌خوبی می‌شناسد و درباره سیستم تناسلی آقایان، تخصص کافی دارد. 

برای تشخیص و درمان زگیل‌های بزرگ یا زگیل‌های تناسلی داخل مجاری ادراری، حتما توسط یک متخصص اورولوژی ویزیت شوید. متخصص اورولوژی برای درمان زگیل‌های تناسلی بزرگ، ممکن است راه های مانند کرایوتراپی یا جراحی را انتخاب کند.

بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی زنان

خارج شدن ترشحاتی با بوی بد از واژن، مشاهده زگیل‌هایی روی واژن یا مقعد و احساس درد هنگام ادرار یا برقراری رابطه جنسی از علائمی هستند که یک خانم باید بابت آن به دکتر مراجعه کند. با این علائم احتمال قوی مبتلا به زگیل تناسلی هستید. متخصص زنان مجرب میتواند گزینه مناسبی برای درمان شما باشد اما از آنجایی که تخصص متخصص اورولوژی بیماری های جنسی می باشد، مراجعه به متخصص اورولوژی بهترین گزینه برای پاسخ به این سوال است. این پزشک به طور تخصصی بیماری های اندام تناسلی را می‌شناسد و بهترین راهکارها را برای درمان ارائه می‌دهد.

چه زمانی برای درمان زگیل تناسلی به دکتر مراجعه کنیم؟

ابتلا به ویروس HPV ممکن است تا مدت‌ها بدون علائم خاصی اتفاق بیفتد. یعنی بیمار بعد از شش ماه تا یک سال ابتلا به این ویروس، تازه متوجه علائم و ابتلا به این عارضه می‌شود. پس شما با مشاهده زائده‌هایی روی سیستم ادراری یا تناسلی باید به دکتر اورولوژی مراجعه کنید. با مشاهده این علامت‌ها، به ویزیت توسط پزشک اورولوژی نیاز دارید:

در جلسه معاینه بیمار مبتلا به زگیل تناسلی چه می‌گذرد؟

با مراجعه به دکتر اورولوژی برای درمان زگیل تناسلی، مانند جلسه معاینه توسط هر پزشک دیگری از شما سوالاتی پرسیده می‌شود. در ادامه تعدادی از این سوالات را مطرح می‌کنیم تا با آمادگی بیش‌تری در جلسه معاینه حاضر شوید.

شما به‌عنوان یک بیمار مشکوک می‌توانید با پرسیدن این سوالات از متخصص اورولوژی، اطلاعات بیش‌تری درباره این بیماری داشته باشید. بیش‌تر بیماران برای مراجعه به پزشک کمی نگران هستند. بعضی از سوالاتی که باید در جلسه معاینه از پزشک اورولوژی بپرسید:

در این مطلب گفتیم برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم. این روزها با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های جدیدی برای نوبت دهی پزشکان ایجاد شدند. به جای حضور در ترافیک و شلوغی‌ها یا پشت خط تلفن ماندن، به‌صورت اینترنتی و تنها با چند کلیک در منزل از پزشک مورد نظرتان نوبت بگیرید. 

دکتر ناطق نیز برای راحتی بیماران خود با راه‌اندازی سایت اینترنتی، نوبت دهی آنلاین و پرسش و پاسخ را فعال کرده است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره دکتر ناطق، نوبت دهی پزشک و مطرح کردن سوالات خود به صفحه مورد نظر در سایت دکتر شهریار ناطق متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم