رانندگی بعد از عمل فتق

آخرین بروزرسانی: 4 اسفند 1402

در این مقاله می خوانید

از آنجایی که بعد از عمل فتق ناف و فتق کشاله ران نباید به شکم و ناحیه جراحی فشار بیاورید بیترین سوال بعد از رفع درد جراحی، مجوز رانندگی بعد از عمل فتق است. 

رانندگی بعد از عمل فتق

معمولاً توصیه می شود که حداقل یک هفته بعد از عمل فتق، از انجام فعالیت های سنگین و رانندگی خودداری کنید. برای یک رانندگی مطمئن باید هر گونه مصرف داروهای مسکن یا آرامبخشی که منجر به خواب آلودگی می شود، قطع گردد. همچنین، شما بعد از عمل در مورد هر گونه فعالیت فیزیکی که ممکن است روی عمل شما تأثیر نامناسب بگذارد محدودیت دارید. بنابراین باید زمانی رانندگی را شروع کنید که بتوانید آزادانه خودروی خود را کنترل کرده و هر وقت که نیاز بود ترمز کنید.

اگر فتق عمل نشود چه میشود؟

شما باید شرکت بیمه طرف قرارداد خود را از عمل جراحی که انجام داده اید آگاه کنید. برخی از شرکت های بیمه تا چند هفته پس از جراحی رانندگان را بیمه نمی کنند. بنابراین اطلاع از قوانین بیمه مربوطه از اهمیت بالایی برخوردار است. رانندگی زودهنگام پس از عمل ممکن است بیمه شما را باطل کند.

ورم بیضه بعد از عمل فتق 

قبل از رانندگی با ماشین بهتر است آمادگی خود را بسنجید. به عنوان مثال در ماشین خود بنشینید و بدون اینکه سوئیچ را قرار دهید و ماشین را روشن کنید، فشار محکمی روی پدال ها اعمال کنید. اگر در حین انجام این تمرین درد دارید، پس الآن زمان رانندگی شما نیست و باید یکی دو روز منتظر بمانید. تنها زمانی می توانید مجدداً به جاده برگردید که در حین فشار روی پدال گاز و ترمز هیچ دردی حس نکنید.

توصیه می شود که رانندگی را با مسافت های کوتاه آغاز کرده و با سفرهای طولانی شروع نکنید.

دکتر شهریار ناطق، جراح و متخصص اورولوژی در غرب تهران 

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم