آلت تناسلی پرده دار یا پنهان

آخرین بروزرسانی: 21 فروردین 1403

در این مقاله می خوانید

اگر متخصص اطفال، آلت تناسلی پرده دار را برای پسرتان تشخیص داده باشد، احتمالا کمی نگران باشید، نفس عمیق بکشید و ادامه مطلب را بخوانید. خواهید فهمید که چه عواملی باعث بروز این بیماری می شود و چگونه می توان آن را درمان کرد.

علائم آلت تناسلی پرده دار؟

هنگامی که پوست آلت تناسلی پسران، به پوست کیسه بیضه متصل باشد، گفته می شود که آلت تناسلی پرده دار است. این وضعیت معمولا در ۴٪ پسران جامعه وجود دارد .در نوع شدید این بیماری آلت تناسلی مستقیماً به کیسه بیضه متصل می گردد که به این وضعیت، «پرده کامل» می گویند. 

درمان الت تناسلی کوچک

در موارد خفیف تر که به عنوان پرده ناقص شناخته می شود، غشایی بین دو قسمت وجود دارد. در موارد اینچنینی، آلت تناسلی فرد اندازه نرمال دارد، اما این وضعیت باعث می شود که کوچکتر از حد واقعی خود به نظر برسد. به همین جهت، این شرایط به عنوان نوعی آلت تناسلی پنهان در نظر گرفته می شود. بطوریکه در بزرگسالان پس از جراحی پرده الت تا حدود ۳ سانتیمتر به طول ظاهری الت افزوده میشود.

از دیگر نام های آلت تناسلی پنهان مربوط به پرده ای بودن، می توان به آلت تناسلی پالماتوس، پرده پنوسکروتال (آلت-کیسه بیضه) و همجوشی پنوسکروتال اشاره نمود. در صورت عدم درمان، این وضعیت ممکن است بعدها در زندگی، باعث عدم رشد کافی الت، کوتاهی الت، اختلال نعوظ، انحنا و خمیدگی الت و در نتیجه ایجاد درد یا دشواری طی فعالیت جنسی و حتی سختی حین استفاده از کاندوم گردد.

عوارض الت پرده دار

علت ایجاد الت پرده دار

این شرایط معمولاً مادرزادی ست و نوزاد با آن متولد می گردد. همچنین، مواردی نیز وجود دارد که در حین ختنه، بخش زیادی از بافت جلویی آلت تناسلی برداشته می شود. این امر می تواند منجر به ایجاد پرده در آلت تناسلی فرد گردد.

درمان الت تناسلی پرده دار

در مواردی که بیضه و آلت تناسلی توسط یک غشا به هم متصل شده اند، می توان پوست اضافه را به کمک جراحی برداشت. این روش نسبتاً ساده است و گاهی می تواند به صورت سرپایی و به کمک بی حسی موضعی انجام شود. اگر پرده کامل باشد، عمل جراحی سختتر خواهد شد. چند روش مختلف برای برش پوست وجود دارد. از مزایای برداشتن پرده آلت، میتوان به بزرگ کردن آلت تناسلی و نزدیکی بهتر و لذت بخش تر اشاره کرد.

متخصص اورولوژی می تواند جزئیات مربوط به بهترین روش جراحی را به شما ارائه دهد. جراحی بصورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی خفیف صورت میگیرد. همچنین جراحی بصورت Day Care و بدون نیاز به بستری شدن می باشد. کل روند جراحی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول کشیده و بیمار ۲ تا ۳ ساعت پس از جراحی از کلینیک مرخص میشود.

درمان الت تناسلی پرده دار

هزینه جراحی پوست اضافه بیضه چقدر است؟

هزینه جراحی آلت پرده دار در سال 1403 چیزی حدود 20 میلیون تومان برآورد می شود.

چه مدت پس از جراحی آلت تناسلی پرده دار، بهبودی حاصل می شود؟

كودك، معمولاً حدود ۱ هفته تا ۱۰ روز پس از جراحی پرده پنوسکروتال، بهبود می یابد. در این مدت، نباید اجازه دهید فرزندتان به شنا برود، از وسایل زمین بازی بالا برود و یا سوار دوچرخه یا سایر اسباب بازی های سواری گردد. 

حمام در یکی دو روز اول پس از جراحی، باید فقط با اسفنج انجام شود. در هفته اول، حمام نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد. باید چند بار در روز روی محل جراحی وازلین بمالید. وجود مقداری قرمزی، خونریزی و تورم در محل جراحی طبیعی ست. مسکن ها می توانند در طول روند بهبودی، راحتی بیشتری را برای کودک شما فراهم نمایند.

بهترین زمان برای جراحی الت پرده دار یا الت پنهان

اگرچه همجوشی پنوسکروتال قابل درمان است، اما پزشک ممکن است به تعویق انداختن جراحی را، خصوصا برای نوزادان، توصیه نماید. بهترین سن برای انجام این جراحی، هجده ماهگیست‌، هر چند در افراد بزرگسال نیز جراحی توصیه میشود. این فرایند معمولاً با مشاوره متخصص ارولوژی آغاز می شود. به کمک کادر پزشکی، می توانید یک برنامه درمانی مناسب تنظیم نمایید.

دکتر شهریار ناطق متخصص اورورلوژی

برای درمان کوتاهی آلت تناسلی چه باید کرد؟

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۲۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 347 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکتر 3ساله ازدواج کردم آلت تناسلیم به گفته خانومم کلفت نیس وقدشم کوچیکه هیچ موقع ارضاع نمیشه میخاد جدا بشه هر چی پول بخای میدم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۲۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام لطفا جهت معاینه به مطب مراجعه کنید
درحال دریافت اطلاعات