آیا التهاب پروستات درمان میشود؟ بله

آخرین بروزرسانی: 20 آبان 1402

در این مقاله می خوانید

درمان التهاب پروستات یا عفونت پروستات معمولاً بصورت ترکیبی از آنتی‌بیوتیک، داروهای گشادکننده مجرا و تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات است. طول درمان آنتی بیوتیکی بسته به میزان حاد یا مزمن بودن بیماری بین ۲ تا ۶ هفته متغیر است.

پروستاتیت چیست؟

پروستاتیت به عفونت یا التهاب پروستات گفته می شود و یکی از چندین سندرومی است که علائم بالینی گوناگونی دارد. عبارت پروستاتیت، به عنوان التهاب میکروسکوپی بافت غده پروستات تعریف شده است و تشخیص آن وابسته به شرایط گسترده بالینی می باشد.

علائم التهاب پروستات

  •  تب و لرز
  • احساس درد و ناراحتی در ناحیه شکم یا نواحی تناسلی
  • سوزش و احساس ناراحتی حین دفع ادرار
  • احساس عدم تخلیه ادرار
  • نیاز مجدد به دفع ادرار پس از اتمام آن

درمان التهاب پروستات در جوانان

درمان التهاب پروستات

راه های زیادی برای درمان پروستات وجود دارد، در ادامه ما برای آشنایی بیشتر شما برخی راه های موجود را ارائه کرده ایم، اما بهترین کار مراجعه به متخصص اورولوژی و دریافت درمان بسته به سطح بیماری خود است”

1_ قرص آنتی بیوتیک برای التهاب پروستات

یکی از رایج ترین درمان هایی که برای التهاب پروستات تجویز میشود، استفاده از آنتی بیوتیک ها است. پزشک بر اساس نوع باکتری که باعث عفونت شده است، بهترین دارو را برای شما تجویز می کند. اگر علائم شدید باشد، ممکن است شما به آنتی بیوتیک داخل وریدی (IV) نیاز داشته باشید. دوره ی درمان بین 4 تا 6 هفته متغیر است، اما ممکن است درمان طولانی تری برای پروستاتیت مزمن و یا عود کننده نیاز باشد.

2_ داروهای بلوک کننده آلفا

این داروها باعث شل شدن گردن مثانه و رشته های عضلانی که پروستات را به مثانه متصل کرده اند، میشود. استفاده از این داروها میتوانند علائم بیمار، مانند ادرار کردن دردناک را کاهش دهند.

 3_ عوامل ضد التهاب

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)  از جمله راههای درمان عفونت پروستات هستند که باعث شوند تا شما احساس بهتری داشته باشید.

واریکوسل

4_ ماساژ پروستات

گاهی برای درمان پروستاتیت از ماساژ پروستات استفاده می شود. این روش شبیه به معاینه پروستات است و از طریق مقعد و توسط انگشت انجام میشود. ماساژ پروستات ممکن است باعث تسکین علائم التهاب شود، اما پزشکان در مورد میزان تاثیر این روش با هم اختلاف نظر دارند.

انواع التهاب پروستات

موسسه ملی سلامت (NIH)، تقسیم بندی خاصی را برای پروستاتیت در سال 1999 شناسایی و تعریف کرد. چهار سندرومی که به دنبال پروستاتیت ایجاد می شوند، شامل:

  • پروستاتیت باکتریال حاد
  • پروستاتیت باکتریال مزمن
  • پروستاتیت مزمن و سندروم مزمن درد لگن (CPPS، که به دو دسته ملتهب یا غیر ملتهب تقسیم بندی می شود)
  • پروستاتیت ملتهب بدون علامت
 

منظور از پروستاتیت باکتریال حاد و مزمن، عفونی شدن پروستات توسط باکتری است. پروستاتیت باکتریال حاد و مزمن با مصرف آنتی بیوتیک و درمانهای حمایتی درمان می شوند. در پروستاتیت باکتریال، انتقال باکتری ها از طریق رابطه جنسی رایج بوده، اما انتشار از طریق خون، لنف و مواردی نظیر دست دادن و لمس اندامهای مختلف بدن نیز می بایست در نظر گرفته شوند.

پروستاتیت مزمن و سندروم مزمن درد لگن (CPPS) در ابتدا با شکایت از دردهای اورولوژیکال (در سیستم ادراری و تناسلی) و بدون هیچ عفونتی در ادرار، شناخته می شود. این سندروم در صورت عدم حضور این سندروم حضور فعال بیماری های دیگری نظیر  التهاب مجاری ادراری، سرطان دستگاه ادراری تناسلی، بیماری مسیر ادراری، تنگی حاد مجرای ادراری یا بیماری های عصبی موثر بر روی مثانه شناخته، می شود.

این سندروم به دو دسته ملتهب و غیرملتهب تقسیم بندی می شود. نشانه CPPS ملتهب، حضور گلبولهای سفید خون در اسپرم، ترشحات پروستات یا خارج شدن ادرار از مثانه پس از تحریک پروستات می باشد. در حالت دیگر این سندروم، یعنی نوع غیرملتهب، گلبولهای سفید خون در اسپرم دیده نمی شوند.

پروستاتیت ملتهب بدون علامت به تشخیص ناگهانی التهاب پروستات، بدون وجود هیچ علامت و یا شکایتی از دستگاه ادراری تناسلی توسط بیمار، گفته می شود. پروستاتیت ملتهب بدون علامت، زمینه ساز ناباروری، بزرگی خوش خیم پروستات (BPH) و یا سرطان پروستات نمی‌باشد.

 

ماساژ پروستات

عوامل مستعدکننده پروستاتیت

از عوامل مستعدکننده این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تنگی مجرا ادراری و برگشت ادرار عفونی به داخل مجاری پروستات
  • دستکاری و جراحی مجاری ادراری
  • سونداژ
  • عفونت های ادراری
  • نزدیکی از راه مقعد

علت التهاب پروستات

پروستاتیت حاد باکتریال ممکن است با عفونی شدن مجرای ادراری توسط باکتری، رفلاکس ادرار به مجرای پروستات یا گسترش مستقیم یا از طریق لنف از رکتوم، ایجاد شود.

پروستاتیت حاد باکتریایی ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  • اختلال اولیه عملکرد دفع، ساختاری یا عملکردی
  • اشریشیا کلای در 75-80 درصد موارد مسئول ایجاد پروستاتیت مزمن باکتریایی بوده است. انتروکوک و باکتریهای هوازی گرم منفی مانند سودوموناس نیز معمولا در سایر موارد دخیل هستند.
  • ویروس نقص ایمنی انسانی
  • سیتومگالوویروس
  • شرایط التهابی (مانند ساركوئيدوز)

دلایل ایجاد پروستاتیت مزمن و سندروم درد لگنی مزمن خیلی کم شناخته شده اند اما ممکن است عفونت و یا التهاب شروع کننده ی آنها باشند. حدود 5 الی 8 درصد مردان دارای این سندروم، دارای پاتوژنهای باکتریالی هستند که از ادرار و یا مایع پروستات آنها استخراج می شود.

دلایل پروستاتیت مزمن و سندروم درد لگنی مزمن ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • نقص در انقباض ماهیچه ای
  • نقص در مجرای انزالی و دفع ادرار
  • افزایش کشش دیواره لگنی
  • التهاب اعصاب پروستات

دلایل پروستاتیت التهابی بدون علامت، مشابه با پروستاتیت مزمن بوده، اما هیچ علائمی مشاهده نمی شود.

ادرار خونی

تشخیص التهاب پروستات

پس از اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی و انجام کشت ادرار، در صورت لزوم برای بیمار آزمایشات تکمیلی نظیر آزمایش پروستات (PSA)، سیتولوژی ادراری، سونوگرافی و بررسی باقیمانده ادراری انجام می‌شود.

تشخیص در بیمارانی که برای اولین بار به پروستاتیت باکتریال حاد مبتلا شده اند، خیلی خوب  انجام شده و درمان با آنتی بیوتیک های قوی رضایت خوبی در بیماران به همراه داشته است. در بیمارانی که پروستاتیت مزمن داشته و با تشدید علائم بصورت حاد مراجعه می کنند، ممکن است عواقب احتمالی دیگری نیز در آنها ایجاد شود.

سندروم درد لگنی حاد هنگامی تشخیص داده می شود که جواب کشت ترشحات ادراری و ترشحات پروستات منفی باشند. اختلال عملکرد عصبی ماهیچه ای و یا ریفلاکس مادرزادی ادرار به مجاری پروستات و انزال، می تواند یک فاکتور تسریع کننده این بیماری محسوب شود.

عوارض التهاب پروستات

پروستاتیت ممکن است منجر به اوروسپسیس (عفونت شدید سیستم ادراری) شود. اوروسپسیس باعث مرگ و میر بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، بیماران تحت عمل دیالیز، بیماران مصرف کننده داروهای ایمنی و بیمارانی که دوران پس از عمل جراحی مربوط به مجاری ادراری را طی میکنند، میشود.

❗ نکته: به طور قطع نمی توان گفت پروستاتیت مزمن و پروستاتیت التهابی بدون علامت، منجر به ایجاد سرطان پروستات می شوند.

دکتر شهریار ناطق جراح کلیه و متخصص ارولوژی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

 

به اشتراک گذاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر خدمت شما
    آقای دکتر من حدود دوهفته پیش احساس درد در ناحیه مثانه و پروستات داشتم همراه با تکرر ادرار به پزشک ارولوژیست مراجعه کردم برام سونوگرافی نوشتن که در جواب ان نوشته یک کانون کلسیفیه به اندازه ۱در ۷ میلیمتر مشاهده شده و حجم پروستات ۱۵.۷سی سی گفته شده
    پزشک به من سیپروفلوکساسین دادند و تکرر ادرارم تاحدودی خوب شده ولی همچنان درد دارم و احساس میکنم سیستم روده هم بهم ریخته
    واقعا کلافه شدم اگه زحمتی نیست بفرمایید بیماریم چیه و چه دارویی مصرف کنم
    لطف شما زیاد
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      احتمالا پزشک تشخیص التهاب پروستات(پروستاتیت)را برای شما گذاشته اند
      اگر به سیپرو حساسیت دارید از انتی بیوتیکهای دیگر استفاده کنید
  • تصویر کاربر آرمان پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    سلام دکتر.خسته نباشید.میدونم متن خیلی طولانیه ولی توروخدا کمکم کنید.واقعا به نظر یک دکتر خوب نیاز دارم .ببخشبد من الان۲۲سالمه سال ۹۴ یک روز که از خواب پا شدم دیدم که بیضه چپم ورم کرده و درد زیادی داره.سونوگرافی کردم تشخیص هیدروسل و اپیدیدیمت دادن.کهدایبپروفن مصرف کردم و ورم بیضم خوابید بعد از اون ادرارم خیلی مشکل پیدا کرد و
    تکرر ادرار خیلی گرفتم و توی دفع مشکل داشتم.و ادراربا تاخیر شروع میشد و دوشاخه و قطره قطره میشد.ازمایش های ادرارم هم مشکلی نداشت.هر چقدر انتی بیوتیک مصرف کردم بازم جواب نگرفتم.اخر سر بعد از کلی سونو و معاینه دکتر تشخیص دادن که احتمالا ااتهاب پروستات هستش.و فایناستراید و ترازوسین تجویز کردن.(پروستات هم16 گرم بود) . تقریبا یک ماه مصرف کردم اما دارو ها واقعا خیلی حالمو بدتر کرد.و همچنین تکرر ادرارم هم بدتر از قبل شد.به دکتر بابت دارو گفتم.و بجای فایناستراید پروستاتان رو تجویر کردن که باز هم بهبود پیدا نکرد.. مدتی که گذشت علاعم کم کم رفتن و تکررم بهتر شد.اما بعد از چند ماه دوباره برگشت.دوباره به دکتر مراجعه کردم و عکس rug گرفتم‌ که کمی تنگی توی مجرا دید و گفت باید سیستوسکوپی کنی.ولی من انجام ندادم چون شنیده بودم که دوباره عود می‌کنه.بعد از اوم یه چند ماهی خوب بودم و دوباره مشکلم شروع شد.اینبار کلیه درد شدید هم داشتم.چون تو اون روز مسافر بودم به یک دکتر عمومی مراجعه کردم و ایشون تشخیص شل شدگی مثانه و رفلکس ادرار به کلیه دادن.چون توی سونو 50cc باقی مونده بود.بعد از اینکه برگشتم از مسافرت رفتم یک متخصص اینبار دکترم رو عوض کردم.ولی ایشون ازمایش ها و حتی عکسrug رو که دیدن گفتن که مشکلی نیست و بیشتر عصبیه(من بخاطر مشکلات مریضی سرطان مادرم از همون سال۹۴ و فوت ایشون و درس و دانشگاه خیلی تحت فشار استرس بودم) چند روز دوباره علاعم فروکش کرد و تا امروز که دوباره عود کرده.و واقعا خیلی بده ادرار که میکنم بازم حس میکنم ادرار دارم.توی مثانم احساس پری نمیکنم توی خود آلت خس میکنم که ادرار هست.و همچنین وقتی میاستم این حس ادرار بیشتر میشه و کلیه هام ددرد میگیره.اوضاعم طوری شده که توی یک ساعت سه چار بار باید تخلیه کنم‌.اونم بایذ هی زور بزنم تا بزنه بیرون(توی پرانتز بگم که این علاعم معمولا بدنبال انزال برام پیش میاد و همچنین در دوران نوجوانی عادت داشتم که جولوی خارج شدن منی رو بگیرم)دکتر تورخدا کمک کنید خیلی خسته شدم.پنج ساله درگیرم
    دکتر من ایستاده هم دیگه نمیتونم ادرار کنم از همون موقع.توروخدا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام،احتمالا شما دچار التهاب پروستات و مثانه عصبی شده اید
      یک نوار مثانه انجام دهید و درمان التهاب پروستات(پروستاتیت)را هم شروع کنید
  • تصویر کاربر البرز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 617 مشاهده پرسش
    سلام.به مدت ۵تا ۶ماه دچار التهاب پروستاتم.سه تا پزشک اورولوژی رفتم همشون انتی بیوتیک تجویز کردین الان زیر نظر پزشک سومم اونم دو تا نسخه هستش که انتی بیوتیک تجویز میکنه هر چی میگم اگه قراره با انتی بیوتیک خوب بشه تو این ۵ماه خوب میشد ولی میگه مصرف کن با توجه به اینکه انتی بیوتیک مثل چاقوی دو سره مشکلی برام‌پیش نمیاد با این دوره طولانی مدت انتی بیوتیک و این دوره درمان پروستاتیت چند وقته دیگه خسته شدم همیشه ی درد خفیف زیر شکمی دارم.سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      پروستاتیت در زمانی که مزمن میشود گاهی اوقات تا ۶ ماه هم انتی بیوتیک مصرف میشود
  • تصویر کاربر رضاقال چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    باسلام بنده۲۴ساله و ازکودکی مشکل تکرارادرارداشتم والان باانجام سونوگرافی معلوم شدتورم پروستات داشتم چندماهی است که تولترودین وداکسی سایکلین مصرف میکنم ولی نتیجه ای نداشته باید چکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام،لطفا یک نوار مثانه بگیرید و با جواب ان به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر Hamed یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 411 مشاهده پرسش
    سلان اقای دکتر خسته نباشیدمن با درد کمر و ناحیه پرینه وبیضه هام به متخصص ارولوژیست مراجعه کردم ازم سونوگرافی گرفت گفت بیضه هات وپروستاتت عفونی شده اندازه پروستاتم هم ۳۰ گفتن که هستش الان بهم داروی سیپرو فلاکساسین ۵۰۰ ۱۲ ساعتی و آزیترومایسین ۲۵۰روزی ۱عدد ومیتنرادیزول ۲۵۰ روزی سه عدد بهم داده من خیلی نگرانم خواستم نظر شما بدونم لطفا راهنمایی کنیم چکارکنم درد شکمی هم دارم طبیعی هس،؟
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام،لطفا مقاله مربوط به پروستاتیت(التهاب پروستات)را در سایت بنده مطالعه بفرمایید
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترباعرض مزاحمت بنده سه ماه هست که درگیرالتهاب پروستات هستم والان عفونتی هم ندارم باانجام ازمایشات .برای جلوگیری ازمزمن شدن التهاب پروستات چه راه کاری راپیشنهادمیکنین
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام،تغییر سبک‌زندگی و استفاده از داروهای ضد التهاب پروستات و داروی انتی بیوتیک با یک چهارم دوز درمانی(دوز سرکوب کننده)
      لطفا مقاله مربوط به پروستاتیت مزمن را در سایت بنده مطالعه کنید
  • تصویر کاربر مهرداد سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 4528 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر حدود چهر سال است درگیر عفونت پروستات هستم اخیرا شش ماه افلوکساسین 300 مصرف کردم با قرص ترازوسین یک یک عدد صبح یک عدد شب تقریبا بعد از مصرف دوز دارو بیست دوباره بیماری برگشته توصیه جنابعالی چیست
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام،شما پروستاتیت مزمن گرفته اید
      تغییر سبک زندگی و استفاده ۳ ماهه از داروهای انتی بیوتیک با دوز سرکوب کننده(یک چهارم دوز درمانی)توصیه میشود
    2. تصویر کاربر مهرداد جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
      تغییر سبک زندگی و استفاده ۳ ماهه از داروهای انتی بیوتیک با دوز سرکوب کننده(یک چهارم دوز درمانی)توصیه میشود
      سلام یعنی یک چهارم قرص افلوکساتین 30
    3. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      تجویز انتی بیوتیک بستگی به نظر پزشک معالج شما دارد
    4. تصویر کاربر مهرداد دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام دکتر تو شهرستان ما پزشک حاذقی نیس یکی هست که نظرش عمل است و دیگری مخالف شدید عمل
      راهنمایی بفرمایید بابت دستورالمعل مصرف دارو افلوکساسین خوب جواب می دهد
    5. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      افلوکساسین دوز درمانیش،افلو ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت یکی و دوز پیشگیریش افلو ۲۰۰ شبی ۱ عدد هست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر شاهرخ یکشنبه ۱ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 1852 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید. دکتر جان بنده ۲ سالی میشد که سوزش ادرار داشتم و در آزمایش ادرار فهمیدم که خون در ادرارم هست و سونوگرافی دادم و سنگ کلیه داشتم و اما امسال که آزمایش دادم در پروستاتم کانون اکوژنیبه قطر ۷ میلیمتر در زون سنترل پروستاتم مشهود بود و حجم پروستاتم ۱۶ سی سی بود رفتم پیش دکتر و برام سیپرو فلوکساسین تجویز کرد و مدت ۴ هفته میشه که دارم استفاده میکنم. سوزش ادرار نداشتم تا همین امروز که با یک قرص مترو نیدازول و مصرف کمی آب خوب شدم اما مشکل اصلی بنده وقتی است که از خواب بیدار میشوم و یک درد عجیبی در تمام قسمت های شکم خود بخصوص قسمت مثانه به پایین آزارم میدهد و از خواب بیدارم میکند و مجبور به رفتن به سرویس بهداشتی ام میکند با تشکر از شما دکتر مهربان و مسولیت پذیر در انسانیت.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق یکشنبه ۱ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام،کانون اکوژن در پروستات یک مساله طبیعی است
      سعی کنید که حجم ادرار جمع شده در مثانه شما در صبح ها کمتر باشد
      یعنی شب قبل از ۳-۲ ساعت قبل خواب مصرف مایعات را قطع کنید و تخلیه قبل از خواب داشته باشید
  • تصویر کاربر Asad سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام.من سونوگرافی دادم ۳۰ سی سی از ادرارم موند...یکماه سیپروفلوکسازین خوردم هیچ تاثیری نداشت.‌..تا اینکه متوجه شدم عفونت مزمن پروستات.
    یکماه دقیق که آلتم سرخ و قرمز و ورم کرده و درد شدید موقع انزال دارم ارگاسم هم اصلا خوب نمیشم...تمام بدنم حس جنسی داره و تحریکم زیاده تو کل بدن جز قسمت اندام تناسلیم...چن تا ارولوگ رفتم گفتن ما نمیدونم مشکل از کجاس ...این تورم بیضه و قرمزی و التهاب آلت و انزال دردناک و نداشتن حس و لامسه در اندام و نداشتن ارگاسم دلیلش میتونه عفونت شدید پروستات باش یا دلایل دیگه داره؟ درمانش چجوریه؟
    ازمایش هورمونهام دادم همه عالی.
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام،لطفا با کلیه مدارک و سونوگرافی به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 432 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من 34 سالمه و از حدود 4 هفته پیش سوزش شدید موقع ادرار در انتهای آلت پیدا کرده ام. اوایل یکی دو بار در انتهای ادرار قطره خون دیدم که الان دیگر نمی بینم. موقع خروج ادرار سوزش و درد بسیار شدیدی به خصوص در انتهای آلت دارم. در مواقع دیگر هم درد شدیدی در ناحیه کلاهک آلت دارم که گویی داخل آن زخم است. یک دوره 10 روزه کپسول داکسی سایکلین مصرف کردم که تاثیر چندانی متوجه نشدم و مصرف ان را قطع کردم.
    البته درد کلاهک و سوزش ادراری شدت و ضعف دارد و گاهی حس میکنم خیلی بهتر شده ولی میبینم روز بعد سوزش و درد شدیدی دارم.
    گهگاهی هم درد در ناحیه پایین شکم و زیر ناف، درد بیضه متوسط و خفیف هم دارم که نمیدانم مربوط به این بیماری هست یا نه؟
    جدیدا هم درد در ناحیه مقعد پیدا کرده ام.
    با اینکه به پزشک مراجعه کرده ام ولی نتیجه ای نگرفته ام. ممنون میشوم راهنمایی فرمایید.
    با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر شهریار ناطق سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام،شما دچار پروستاتیت(التهاب پروستات)شده اید
      جهت درمان به پزشک مراجعه کنید.هم چنین میتوانید مقاله بنده راجع به موضوع فوق را در سایت مطالعه و فیلم مربوط به مصاحبه بنده در برنامه به خانه بر میگردیم را مشاهده کنید
درحال دریافت اطلاعات